بین الملل

بدهی آرژانتین در سال ۲۰۱۸به ۶۵ درصد تولید ناخالص ملی می‌رسد

صندوق بین‌المللی پول در سندی که به تازگی منتشر شد، پیش‌بینی کرده است بدهی دولتی آرژانتین در پایان ۲۰۱۸ به اوج برسد و سپس افت کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، صندوق بین‌المللی پول(آی ام اف) در سندی که به تازگی منتشر شد، پیش‌بینی کرده است بدهی دولتی آرژانتین در پایان ۲۰۱۸ به اوج برسد و سپس افت کند، ‌که این به عنوان بخشی از توافق ۵۰ میلیارد دلاری این صندوق، برای کاهش کسری بودجه آرژانتین، صورت می‌گیرد.

انتظار می‌رود میزان بدهی تا رکورد ۶۵ درصد تولید ناخالص ملی افزایش پیدا کند و سپس تا سال ۲۰۲۱، که آخرین سال برنامه اقتصادی صندوق می‌باشد، به ۵۶ درصد تولید ناخالص ملی افت کند.

همچنین بخوانید

سقوط ارزش پزوی آرژانتین در اوایل امسال و خروج جهانی سرمایه‌گذاران از بازارهای درحال ظهور، درحالی‌که نگرانی‌هایی در مورد توانایی دولت آرژانتین برای مهار تورم به وجود آمده بود، باعث شد این کشور در ماه می از آی‌ام‌اف درخواست کمک کند.

همچنین در گزارش آی‌ام‌اف سیاست‌هایی که دولت می‌تواند به وسیله آن کسری بودجه خود را کاهش دهد، مشخص شده است. در این میان به حفظ مالیات صادرات محصولات سویا در نرخ متوسط ۲۵.۵ درصد و به تاخیر انداختن اجرای تغییرات کلی مالیاتی سال گذشته، اشاره شده است.

روبرتو کاردارلی، رییس ماموریت آرژانتین ای‌ام‌اف، در بیانیه‌ای که با گزارش این صندوق منتشر شد، گفت که اقتصاد این کشور آفریقای جنوبی در ربع دوم و سوم امسال با رشد منفی روبرو خواهد شد. در این گزارش پیش‌بینی شده است در سال ۲۰۱۹ رشد اقتصادی ۱.۵ درصد و در سال ۲۰۲۰ به حدود ۳ درصد برسد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا