بورس

آغاز همایش استانداردهای بین المللی گزارشگری مالیIFRS

همایش IFRS و زبان مشترک جهانی سازی فعالیت‌های مالی صبح امروز با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی، شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر مقامات ارشد اقتصادی در مرکز همایش‌های صدا و سیما آغاز بکار کرد.

این همایش با حضور مدیران نزدیک به ۵۰۰ شرکت حاضر در بورس و ۴۰۰ حسابرس و روسای بیمه و سازمان امور مالیاتی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و روسای بیمه برپا شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایبِنا، شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران که دوره مالی آنها از ابتدای فروردین ماه امسال و بعد از آن شروع می‌شود و سرمایه ثبت شده آنها ۱۰ هزار میلیارد ریال و بیشتر از آن است، مشمول اجرای استانداردهای IFRS هستند در نتیجه مخاطب اصلی همایش استانداردهای بین المللی گزارشگری خواهند بود.

اهمیت این موضوع از این جهت خواهد بود که پیاده سازی استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی باعث می شود پاسخگویی به نیاز استفاده کنندگان مختلف به ویژه سرمایه گذاران خارجی فراهم و تصویر شفاف تر و مناسب تری از این ظرفیت ارائه شود.


منبع:اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا