بانکبانک و بیمه

باشگاه پژوهشگران بانکی کوثر افتتاح شد

اولین سمینار تخصصی پژوهش موسسه اعتباری کوثر به صورت آنلاین و حضوری برگزار  و در حاشیه آن باشگاه پژوهشگران افتتاح شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر؛ نخستین سمینار تخصصی پژوهش کوثر با عنوان ضرورت نگاه پژوهش محور در حل مسایل سازمان به صورت حضوری و آنلاین، با شرکت بیش از ۶۰۰ نفر از معاونین، مدیران و کارشناسان کوثر برگزار گردید.

مصطفی امجدیان مدیر مرکز مطالعات و نوآوری موسسه اعتباری کوثر محورهای این همایش را معرفی باشگاه پژوهشگران بانکی کوثر، نظام مند کردن فرآیند پژوهش در موسسه، لزوم انجام پژوهش در راستای نیاز سازمان و فرآیند بهبود کیفیت پژوهش در سازمان اعلام نمود.

مدیر مرکز مطالعات و نوآوری موسسه اعتباری کوثر با اشاره به معرفی باشگاه پژوهشگران بانکی کوثر و نقشه راه پژوهش در سال ۱۳۹۷گفت: ارتقای کیفیت پژوهش منطبق با نیازسنجی موسسه ، هدایت کارکنان با تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری در امر پژوهش های نیازسنجی شده، تشکیل باشگاه پژوهشگران و جذب کارکنان و تعامل با دانشگاه ها و پژوهشکده پولی بانکی و جذب و عضویت پژوهشگران برتر کشور در حوزه های مرتبط از جمله اهداف درون و برون سازمانی پژوهشی باشگاه پژوهشگران کوثر می باشد.

مهرداد سپه وند مدیر گروه بانکداری پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی در این سمینار ضمن بیان مفهوم پژوهش بانکی، ضرورت و اهدف آن اظهار داشت: پژوهش در مفهوم عام، بررسی روشمند برای افزایش آگاهی درباره یک موضوع است. بانکداری یک کسب و کار اطلاعات-محور است که به شدت در معرض انقلاب دیجیتالی است و این تحول، بانک هایی را که با تکنولوژی همراه نشوند از صحنه خارج خواهد کرد.

مدیر گروه بانکداری پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی افزود: صنعت بانکداری به سرعت در حال تحول است و بانک ها برای همراهی با این تحولات نیاز به آن دارند که به یک سازمان یادگیرنده تبدیل شوند و برای تداوم فعالیت خود نیازمند پژوهش های رسانه ای، حرفه ای و علمی هستند و در گیر شدن در پژوهش به عنوان یک فرآیند روشمند نیاز به یک بستر سازمانی دارد که باشگاه پژوهشگران می تواند پاسخ مناسبی به این نیاز باشد. 

محمد رضا معتدل عضو هیئت علمی واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین سمینار تخصصی پژوهش موسسه اعتباری کوثر گفت: سازمان ها می توانند دارای سیستم های بسته و سیستم های باز در برخورد با محیط باشند. سیستم های باز سعی در یادگیری برای حل مشکلات دارند و سیستم های بسته آنتروپی مثبت ایجاد می کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بقاء و توسعه را مسائل اساسی سازمانها بیان نمود و تصریح داشت: سازمان های امروزی به دلیل وجود بستری رقابتی دارای محیطی متغیر هستند بنابراین نیازمند شناسایی حل مسایل برای حفظ جایگاه فعلی و توسعه اند .

عباس طلوعی استاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در پایان این همایش با اشاره به اهمیت علم گفت: علم داده ها و اطلاعاتی است که بر اساس تجربیات ، کاوش ها و آزمون و خطاهای متعدد انسانی و از روی اندیشه، تعقل، احساسات و خلاقیت های انسان براساس نیازها و درخواست های او با هدف ادراک و فهم بیشتر از محیط پیرامونی و معنای زندگی، برای آسان تر و بهتر زندگی کردن نامگذاری می شود .

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا