صنعت، معدن، تجارت

حساسیت نسبت به گرانی فقط درباره خودرو نباشد

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت:حساسیت نسبت به گرانی باید در خصوص همه اقلام و کالاها وجود داشته باشد نه فقط خودرو.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: اگر قرار است در خصوص قیمت خودروها اعتراضی باشد، بهتر است این اعتراض درباره موارد دیگری نظیر مسکن و سکه هم بروز کند و در واقع باید نسبت به اقلام و کالاهایی که به شکل انفجاری با افزایش شدید قیمت رو به رو شده اند نیز این اعتراض آشکار شود نه فقط قیمت خودروها.

آرمان خالقی خاطرنشان کرد: قیمت سکه در حال حاضر به هیچ وجه واقعی نیست ولی کمتر کسی نسبت به این موضوع واکنش جدی نشان می دهد. تک تک آحاد مردم و مسئولان نسبت به اثرات روانی ناشی از افزایش قیمت اقلام و کالاها مسئول هستند و باید در مقابل تمام پدیده های این چنینی حساسیت نشان دهیم نه فقط درخصوص قیمت خودرو.

وی گفت: کمپین های تحریم در موضوعات اقتصادی به افزایش بی رویه قیمت ها برمی گردد که ناشی از اقتصاد ناکارآمد است.

این کارشناس صنعت تصریح کرد: انتظار مردم با راه اندازی کمپین های تحریم مسایل اقتصادی این است که قیمت و کیفیت اقلام و کالاهای اساسی رضایت مردم و مصرف کنندگان را بهمراه داشته باشد.

عضو هیئت مدیره و قائم مقام دبیرکل خانه صنعت معدن و تجارت ایران تاکید کرد: تحریم نخریدن خودرو در خصوص خودروهای وارداتی بیشتر کاربرد دارد چون خودروهای وارداتی با حضور واسطه ها به صورت بی حساب و کتاب گران شده اند که باید در این خصوص دستگاه های متولی در کشور پاسخگو باشند.

وی عوامل موثر بر قیمت ها را شامل؛ سطح روابط بین الملل، سیاست های کلان اقتصادی و نوع مدیریت بر اقتصاد کشور و مشکلات قبلی نظیر آثار تحریم دانست که باعث افزایش قیمت ها شده و در مقطعی به شکل دستوری جلوی افزایش قیمت ها گرفته شده است که در حال حاضر این افزایش قیمت ها به شکل فنر، باز شده و آثار تخریبی زیادی بر جای گذاشته و خواهد گذاشت.

خالقی عدم اتخاذ سیاست های صحیح اقتصادی، التهابات هیجانی بازار توسط مردم و مدیریت نکردن بر این التهابات توسط دولت به عنوان سیاستگذار مسایل اقتصادی را باعث بروز این نابهنجاری ها در قیمت اقلام و کالاها دانست و افزود: این مسایل را باید کنارهم ببینیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا