امور زیربناییراه و ساختمان

مجلس پشتوانه تامین مالی آزادراه تهران – شمال می‌شود/ صداوسیما اراده مهندسان ایرانی در ساخت این پروژه را در جامعه منعکس کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه آزادراه تهران – شمال باید در زمان‌بندی معین به اجرا برسد، گفت: مجلس پشتوانه تامین مالی این پروژه خواهد بود.

به گزارش آرمان اقتصادی،، علی لاریجانی در بازدید از قطعه ۱ آزادراه تهران – شمال با بیان اینکه این پروژه سال‌‌ها متوقف مانده بود اما در چند سال اخیر با تلاش و همت وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان شروع به کار کرد، گفت:‌در حین بازدید از این پروژه آقای سعیدی کیا گفتند چیزی حدود ۳۸ بار بازدید از پروژه داشتند که قطعا این گونه مدیریت‌ها باعث اجرای پروژه‌ها خواهد شد.

وی افزود: با ساخت این پروژه صاحب استانداردهای مطلوب بین المللی در حوزه راه‌سازی می‌شویم و در حین بازدید شاهد ساخت پل‌ها، تونل‌ها و ابنیه‌های بسیار عظیم در این پروژه بودیم که می‌تواند منبعی برای استفاده دانشکده‌های مهندسی از تجربیات این پروژه باشد.

لاریجانی با بیان اینکه دانشجویان و جامعه تخصصی می‌توانند از دستاوردهای این پروژه استفاده کنند، گفت: با احداث آزادراه تهران – شمال تجربه‌های بسیار ارزشمندی برای جامعه مهندسین تولید شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این حجم از ساخت و ساز و رعایت استانداردهای بین المللی در جاده‌های کشورمان کمتر دیده می‌شود و امیدوارم به زودی تلاش مهندسان و کارگران زحمتکش این پروژه به سرانجام برسد.

لاریجانی تاکید کرد:‌ قطعا مجلس از این تلاش و همت دست‌اندرکاران ساخت پروژه حمایت می‌کند و تامین منابع تضمین می‌شود.

وی تاکید کرد: مجلس پشتوانه تامین مالی آزادراه تهران – شمال خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در اجرای این پروژه زمان‌بندی و اجرا در موعد مقرر گفت:‌ ساخت آزادراه تهران – شمال سابقه طولانی دارد اما از این پس باید طبق زمان‌بندی‌های اعلام شده کار در این پروژه انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رسانه‌ها به ویژه صداوسیما تاکید کرد: رسانه‌ها باید از این پروژه عظیم مهندسی مستندات و گزارش‌های خبری تولید کنند تا اجرای چنین پروژه‌هایی در کشور به اطلاع مردم برسد و مردم در جریان ساخت آنها قرار بگیرند.

وی افزود: به طور قطع آزادراه تهران – شمال مانند سایر پروژه‌ها نیست و نیاز به تولید برنامه‌های مستند جذاب وجود دارد تا مردم بدانند چه زحمت‌هایی برای ساخت این پروژه‌ها انجام می‌شود و تاثیر این اراده و همت باید در جامعه منعکس شود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا