امور زیربناییراه و ساختمان

پیشرفت فیزیکی قطعه یک آزادراه تهران – شمال به ۹۱ درصد رسید / حضور ۳۸ شرکت ایرانی در این پروژه / افتتاح قطعه یک در سال ۹۷

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قطعه یک آزادراه تهران – شمال امسال به افتتاح می‌رسد، گفت: پیشرفت فیزیکی قطعه یک آزاد تهران – شمال به ۹۱ درصد رسیده است.

به گزارش آرمان اقتصادی،، خیراله خادمی در حاشیه بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی از قطعه یک آزادراه تهران – شمال با اشاره به آخرین وضعیت این پروژه اظهار داشت: در حال حاضر عملیات اجرایی در منطقه یک آزادراه شمال به پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی رسیده است و عملیات روسازی در حال انجام است. همچنین پیمانکار اجرای تاسیسات مکانیک و برق شروع به کار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امیدواریم ۹ درصد باقیمانده طبق برنامه پیش‌بینی شده به اجرا برسد اظهار داشت: منطقه یک در سال ۹۷ افتتاح می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود این پروژه با رعایت حداکثر ایمنی به افتتاح برسد، گفت: این امکان که قطعه یک در بخش تونل‌ها بدون نصب جت فن به افتتاح برسد وجود دارد اما اولویت ما رعایت ایمنی در این پروژه است.

خادمی با اشاره به آخرین وضعیت قطعه ۲ آزادراه تهران – شمال گفت: پیشرفت فیزیکی قطعه ۲ ، ۲۱ درصد است و کار در این منطقه که ۲۲ کیلومتر وسعت آن است در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: کار در تونل البزر در حال انجام است و تونل شرقی در حال حفاری است و تنها ۲۰۰ متر آن باقی مانده است و پیش بینی می‌شود تا سه ماه آینده تردد بین کوه البرز در بالاترین ارتفاع آن برقرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۰ دستگاه تونل بزرگ و کوچک در این پروژه در حال احداث است گفت: برای اتصال تونل‌ها به یکدیگر نیاز است که برخی از باغات ویلاها و اراضی معارض را تملک کنیم که این اقدام در حال انجام است.

وی افزود: در آزادراه تهران – شمال تقریبا همه پیمانکاران داخلی هستند و از ۴۰ پیمانکار و مشاور فعال در این پروژه تنها ۲ شرکت که مطالعات تونل البرز و منظر راه را پیگیری می‌کنند خارجی هستند.

خادمی تاکید کرد: پس از خروج چینی‌ها از آزادراه تهران – شمال پیمانکاران و شرکت‌های ایرانی وارد این کار شدند که طبق زمان‌بندی‌ها در این پروژه اقدام به کار کردند که پیشرفت فیزیکی در چارچوب زمان‌بندی پیش بینی شده یک رکورد محسوب می‌شود.

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا