امور زیربناییتعاون و اشتغال

نشست نقش‌آفرینی زنان در اقتصاد انقلاب اسلامی برگزار می شود

نشست تخصصی نقش‌آفرینی زنان در اقتصاد انقلاب اسلامی با محوریت «گذشته، حال و آینده» مبتنی بر اندیشه‌های مقام معظم رهبری توسط موسسه پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی تبیین نظری و عملی اقتصاد انقلاب اسلامی، نشست تخصصی نقش آفرینی زنان در اقتصاد انقلاب اسلامی با محویت «گذشته، حال و آینده» مبتنی بر اندیشه های مقام معظم رهبری را در تاریخ چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه ۱۳۹۷، ساعت ۱۵ الی ۱۸ برگزار می کند.

از آنجا که میان فرهنگ اقتصادی خانواده و استحکام و کارآمدی خانواده پیوندی عمیق برقرار است، بررسی تحولات فرهنگ اقتصادی خانواده در حوزۀ درآمد حاصل از اشتغال و مصرف از ضرورت های مطالعات جنسیتی و پژوهشهای خانواده محور است.

همچنین بخوانید

از طرفی همراه با سیر صعودی روند اشتغال زنان، زنان از وظایف و مسئولیت‌های سنتی خانه داری و همسرداری و تربیت فرزند و… معاف نشده و علاوه بر کار بیرون، بار این مسئولیت‌ها را نیز همچنان بر دوش می‌کشند.

زنان نیمی از جمعیت کشور را شامل می شوند که حداقل به میزان مردان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید نقش‌آفرینی متناسب خویش را داشته باشند. تعیین چارچوب های منطقی و عالمانه که با موازین دینی و عرفی مطابقت داشته و بتواند مبنای عمل جامعه ی اسلامی ما قرار گیرد حائز اهمیت است.

بر اساس این گزارش، نشست تخصصی نقش آفرینی زنان در اقتصاد انقلاب اسلامی با محویت «گذشته، حال و آینده» ضمن واکاوی ابعاد مختلف پدیده اشتغال زنان و طرح راهکارهای مناسب برگرفته از نتایج تحقیقات و مطالعات انجام شده و استفاده از متون و نصوص معتبر دینی و مبتنی بر اندیشه‌های مقام معظم رهبری، نظریه متقن و کارآمد را به عنوان الگوی مناسب برای زندگی خانوادگی و شغلی زنان بر مبنای فکر دینی ارائه می‌دهد.

در این نشست خانم عظیم‌زاده اردبیلی، دانشیار دانشگاه امام صادق(ع) و عضو هیات اندیشه‌ورز سازمان بسیج حقوقدانان و خانم زعفرانچی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، گروه بررسی مسائل زنان به طرح دیدگاه های خود می پردازند.

مروری بر فرمایشات رهبری در خصوص نقش‌آفرینی اقتصادی زنان؛ بایدها و نبایدها- تجربه جهانی، گفتمان سازی و جریان سازی اشتغال زنان- اقتصاد خانوار، امنیت اقتصادی یا اشتغال زنان و همچنین واقعیاتی از وضعیت موجود اشتغال زنان و نتایجی جهت سیاستگذاری بهینه برخی از محورهای مورد بحث در این نشست خواهد بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا