بورسبورس کالا

تامین مالی ۲۰۰ میلیارد ریالی سیمان سپاهان از بورس کالا

پس از تامین مالی موفق روز گذشته سیمان شرق به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال، امروز نیز شرکت سیمان سپاهان ۲۰۰ میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد سیمان تیپ ۲ تولیدی خود را در بورس کالا به فروش رساند تا صنعت سیمان طی دو روز ۵۰۰ میلیارد ریال از بورس کالای ایران تامین مالی کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از بورس کالای ایران، عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد سیمان تیپ ۲ شرکت سیمان سپاهان (سهامی عام) در نماد «عسپاها» به تعداد ۱۷۸.۵۷۱ قرارداد و با قیمت یک میلیون و ۱۲۰ هزار ریال در هر قرارداد یک تنی، از طریق شرکت کارگزاری بانک تجارت از ساعت  ۱۱ امروز چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه آغاز شد که کل این اوراق به فروش رفت.

قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه برابر است بازارگردانی به روش قیمت بازار با دامنه مظنه یک درصد و دامنه نوسان منفی و مثبت ۵ درصد.همچنین بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. درصورتیکه دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت « ۱۱۸.۵ درصد قیمت پایه در عرضه اولیه»  اقدام کند، این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران بازدهی یکساله  حداقل ۱۸.۵ درصدی خواهد داشت. اما درصورتیکه شرکت سیمان سپهان نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت «۱۱۹ درصد قیمت پایه در عرضه اولیه » اقدام کند، بازدهی سالانه  اوراق در سررسید حداکثر ۱۹ درصد خواهد بود.

همچنین بخوانید

سررسید این اوراق یکسال پس از تاریخ عرضه اولیه و دوره تحویل حداکثر یکماه پس از تاریخ سررسید است.

اوراق سلف موازی استاندارد سیمان به منظور تامین سرمایه درگردش شرکت سیمان سپاهان صورت گرفته و براساس اطلاعیه عرضه معاملات ثانویه این اوراق از تاریخ ۲۷ خرداد ۹۷ تا ۲۳ خرداد ۹۸ ادامه خواهد داشت.

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا