بانکبانک و بیمهچندرسانه‌ایصوت

پرداخت سپرده های موسسات غیر مجاز از دوشنبه

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی از پرداخت سپرده های موسسات غیر مجاز از دوشنبه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد علی کریمی در گفتگو با رادیو اقتصاد با اشاره به پرداخت سپرده های ۹۸ درصد از ۳ میلیون سپرده گذار متضرر در موسسات غیر مجاز افزود: سپرده گذاران موسسه آرمان، افضل توس و البرز ایرانیان تا ۱۰۰ میلیون تومان، سپرده گذاران موسسه فرشتگان تا ۲۰۰ میلیون تومان و سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان را دریافت کرده است.

وی با اشاره به اینکه سپرده گذاران باید به بانکها عامل تعیین شده برای پرداخت سپرده ها مراجعه کنند گفت: بانک ملل مسئول پرداخت موسسه آرمان یا وحدت، بانک آینده پرداخت موسسه افضل توس، بانک تجارت مسئول پرداخت موسسه البرز ایرانیان ، بانک کاسپین پرداخت موسسه فرشتگان و بانک پارسیان مسئول پرداخت موسسه ثامن الحجج شده است.

سخنگوی بانک مرکزی با بیان اینکه جزئیات نحوه پرداخت این موسسات در وب سایت بانکهای عامل اعلام خواهد شد ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده زمان انجام این پرداختها از امروز بود که براساس درخواست بانکها و موسسات برای انجام هماهنگی های نهایی این کار به دوشنبه واگذار شد.

کریمی گفت: با شروع این پرداختها ۹۹/۵ درصد افراد سپرده گذاران موسسات غیر مجاز تصویه خواهند کرد و فقط پرداخت مبالغ درشت پس از شناسایی دارایی های این موسسات انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی به پشتوانه دارایی های شناسایی شده از این موسسات خط اعتباری مشخص کرده است افزود: این پرداختها در برخی بانکها در همه شعبات و در بعضی بانکها در شعبات مشخص انجام می شود که فهرست¬آنها در وب سایت بانکها اعلام خواهد شد.

سخنگوی بانک مرکزی با بیان اینکه این پرداختها تا پایان تیرماه به پایان خواهد رسید ادامه داد: درصورت بروز مشکل از سوی بانکها برای سپرده گذاران ، بانک مرکزی باشماره ۲۹۹۵۴۸۵۵ آماده پاسخگویی خواهد بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا