امور زیربناییتعاون و اشتغال

هیچ تغییری درشرایط استخدامی ما رخ نداده است

نماینده فارغ التحصیلان معترض دانشگاه نفت گفت: با وجود تعهد وزارت نفت به کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر استخدام فارغ التحصیلان رتبه الف این دانشگاه،تاکنون هیچ اقدامی برای استخدام نشده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما،  بهنام باقری، با اعلام این موضوع گفت: حدود ۶ ماه پیش جلسه ای با حضور نمایندگان دانشجویان، مسئولان وزارت نفت و اعضای کمیسیون آموزش مجلس در این کمیسیون برگزارشد که خروجی آن تعهد وزارت نفت مبنی بر استخدام تمامی فارغ التحصیلان رتبه الف دانشگاه نفت بود، بااین حال ازآن زمان تاکنون نه تنها کسی از این فارغ التحصیلان استخدام نشده بلکه وزارت نفت همچنان برای به کارگیری این افراد طبق روند قبلی خود که برگزاری آزمون مجدد است عمل می کند.  

وی با بیان اینکه وزارت نفت از حدود ۱۵ ماه قبل اقدام به برگزاری آزمون مجدد از فارغ التحصیلان رتبه الف دانشگاه نفت کرده است، افزود: این اقدام وزارت نفت جنبه قانونی ندارد، زیرا وزارت نفت براساس تعهد خود مکلف بوده تا تمامی فارغ التحصیلان رتبه الف دانشگاه نفت که حدود ۶۰ درصد از فارغ التحصیلان را شامل می شود بصورت مستقیم، استخدام کند نه با برگزاری آزمون مجدد آنها را غربالگری کند.

باقری بابیان اینکه دانشجویان رتبه الف دانشگاه نفت از میان رتبه های ممتاز کنکوری سراسری جذب شده اند و در زمان تحصیل نیز بالاترین درجه علمی را کسب کرده اند، گفت: بااین شرایط برگزاری آزمون های مجدد که در دو روز و بصورت تستی و در مواد درسی همچون زبان انگلیسی، رایانه و روانشناسی برگزار می شود، چگونه می تواند ملاک مناسبی برای ارزیابی این دانشجویان قرارگیرد.  

این فارغ التحصیل دانشگاه نفت افزود: حتی اگر برگزاری آزمون راهم بپذیریم، پس چرا تاکنون نتیجه ای مبنی بر قبولی یا عدم قبولی به هیچ فردی اعلام نشده و بسیاری از فارغ التحصیلان حدود ۱۵ ماه است که در بلاتکلیفی بسر می برند؟  

وی بابیان اینکه براساس اعلام رسمی وزارت نفت درحال حاضر این وزارت خانه به ۲۵۰۰ نیرو نیاز دارد وطبق وعده داده شده درهنگام انتخاب رشته، اولویت استخدام با فارغ التحصیلان دانشگاه نفت است، گفت: اکنون این پرسش وجود دارد که چرا وزارت نفت نیاز خود به نیروی کار را از میان فارغ التحصیلان که کمتر از هزارنفر هستند تامین نمی کند.  

باقری بابیان اینکه بسیاری از دانشجویان دانشگاه نفت پذیرش در دانشگاه های صنعتی شریف و امیرکبیر را صرفا به امید استخدام در وزارت نفت ازدست داده اند، افزود: با توجه به ماهیت تخصصی رشته‌های دانشگاه صنعت نفت و محدود بودن آنها به صنایع نفت و گاز و متعهد به خدمت بودن دانش‌آموختگان در مجموعه وزارت نفت و شرکت‌های تابعه، آینده و زندگی دانش آموختگان و دانشجویان در هاله ای از ابهام قرار گرفته و باعث عدم اشتغال و به دنبال آن ایجاد مشکلات روحی، معیشتی و اجتماعی زیادی در این دانش آموختگان شایسته شده است.

براساس این گزارش، وزارت نفت با انتشار ابلاغیه‌ای در خرداد ۹۴ هرگونه استخدام و جذب نیروی انسانی در تمامی دستگاه‌های تابعه وزارت نفت را ممنوع کرد و این ممنوعیت را به دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت نیز بسط داد. تا قبل از خرداد ماه سال ۹۴ «گروه الف» دانشگاه صنعت نفت بدون آزمون و بر اساس قانون و تعهدی که از دانشجویان دریافت می‌شد، در وزارت نفت استخدام می‌شدند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا