امور زیربناییراه و ساختمان

اعتصاب ۴ روزه کارکنان شرکت ایر فرانس از ۲۳ ژوئن

کارکنان ایرفرانس در حالی دست به اعتصاب خواهند زد که دولت فرانسه در حال نبرد با اعتصاب‌های شرکت راه‌آهن دولتی است و اعلام کرده که بدهی‌های ایر فرانس را برعهده نخواهد گرفت.

به گزارش آرمان اقتصادی، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه‌های کارگری ایر فرانس از اعتصابی چهارروزه خبر دادند که از ۲۳ ژوئن آغاز می‌شود.

این اعتصاب در پی اختلاف جاری بر سر دستمزد صورت می‌گیرد که باعث شد رئیس اجرایی شرکت هوایی فرانس-کی‌ال‌ام ماه گذشته میلادی از سمت خود استعفا دهد. 

این اختلاف تا به اینجای کار باعث ۱۵ روز اعتصاب در سال جاری میلادی شده است و برای این شرکت ۴۰۰ میلیون یورو ضرر به بار آورده است. 

در بحبوحه جست‌وجوی این شرکت برای انتخاب رئیس جدید که جایگزین «ژان-مارک ژانایلیک» رئیس پیشین فرانس-کی‌ال‌ام شود، «آن-ماری کودرک» رئیس موقت این شرکت، روز گذشته در پی آن بود که از اتحادیه‌ها دلجویی کند. 

کودرک در نامه‌ای به اتحادیه‌ها اعلام کرد که مدیریت ایر فرانس اقدام‌هایی را برای پایان دادن به اختلاف‌ها صورت داده و پیشنهادهایی را مطرح خواهد کرد. 

این در حالی است که دولت فرانسه که در حال نبرد با اعتصاب‌های شرکت راه‌آهن دولتی اس‌ان‌سی‌اف است،‌ اعلام کرده که بدهی‌های ایر فرانس را برعهده نخواهد گرفت. 

ایر فرانس-کی‌ال‌ام در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که این اعتصاب با نگرانی‌ها بر سر آینده ایر فرانس همراستا نیست و تایید کرد که کودرک با نمایندگان اتحادیه در تاریخ ۱۴ ژوئن دیدار کرده و پیشنهادهایی را مطرح خواهد کرد.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا