بانکبانک و بیمه

​مدیرعامل بانک صادرات:‌ در سال ٩٨ به سوددهی خواهیم رسید

مدیرعامل بانک صادرات ایران در نشست خبری نهمین سالروز عرضه اولیه سهام این بانک گفت: شفافیت و افشاء حرف اول را در بازار سرمایه می زند و این موضوع برای نظام بانکی اهمیت به مراتب بیشتری دارد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، ‌حجتاله صیدی در آیین گرامیداشت سالروز عرضه اولیه «وبصادر» در جمع خبرنگاران شفافیت مالی را مورد توجه قرار داد و از تلاشهای صورت گرفته برای اعلام به موقع صورتهای مالی میاندورهای بانک به سازمان بورس خبر داد و در توضیح شرایط عمومی اقتصاد کشور و تاثیر آن بر پیشبینیها از شفافیت شرکت‌ ها گفت: برخی عدم تعادل ها در اقتصاد، پیچیدگی های موجود در نظام بانکی و نااطمینانی حاکم بر گروهی از تیم های اقتصادی، مالی و پولی، امکان پیش بینی دقیق از آینده و لذا شفافیت در سطوح بالاتر افشا را نمی دهد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران در این مراسم در تشریح عملکرد و اهداف موردنظر بانک طی ماه های اخیر، گفت: بر اساس یک برنامه ریزی کوتاه مدت تلاش کردیم نماد بانک باز شود که اسفند ماه سال گذشته نماد بانک باز شد و طبیعی بود که قیمت سهم پس از وقفه چند ماهه با کاهش روبرو باشد.

وی گفت: به دلیل شرایط ساختاری در نظام بانکی مثل نرخ سود سپرده با نااطمینانی های مواجه هستیم. وی ادامه داد: بحث مطالبات معوق از بنگاه های کلان، خرد و دولت و نیز اشخاص حقیقی از دیگر مشکلات پیش روی بانک ها است که در همین راستا با بدهکاران بزرگ جلسات متعدد گذاشتیم و در حال رسیدن به توافقات خوبی هستیم.

صیدی با بیان اینکه مشکل بانک صادرات ایران مانند بسیاری از بانک های دیگر بیشتر ناشی از عوامل کلان و برون سازمانی بود، تاکید کرد که با یک برنامه مدون در پایان سال گذشته و هفته های آغازین سال جاری در حال عبور از این مشکلات هستیم.

مدیر عامل بانک صادرات ایران تصریح کرد: مهمترین موضوع این است که روند افزایش زیان در بانک صادرات ایران متوقف شده و زیاندهی بانک سیر نزولی پیدا کرده است. در حال حاضر منابع بانک صادرات ایران به ١۵۴ هزار میلیارد تومان و دارایی های آن به بیش از ١٨٠ هزار میلیارد تومان رسیده است.

صیدی مطالبات بانک را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: مطالبه مهمی از دولت داریم که تلاش می کنیم برای تعیین تکلیف آن هم از  ظرفیت های بودجه سال ٩٧ استفاده کنیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ظرف چند روز آینده صورت های مالی سال ٩۶ را به بورس اوراق بهادار ارائه خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: در بحث افزایش عملیات بانکی و کارمزدها و نیز پتانسیل عملیات ارزی امیدواریم بتوانیم زیان را به سود برسانیم و سال ٩٨ وارد منطقه سود شویم. وی همچنین گفت: قرار است برای مهمترین شرکت زیرمجموعه بانک صادرات ایران که گروه مالی سپهر صادرات است، شرایط پذیرش در بورس را اخذ نماییم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا