امور زیربناییراه و ساختمان

مردم مأیوس نشوند/ در مقابل بوئینگ از تمام ظرفیت‌های قراردادی استفاده می‌کنیم/ رفتار احساسی نباید از ایران سر بزند

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مقابل تصمیم بوئینگ برای خروج از قرارداد فروش هواپیما به ایران از تمام ظرفیت‌های قراردادی و قانونی خود استفاده می‌کنیم، گفت: مردم ایران مایوس نباشند، شرایط بدتری را پشت سر گذاشته‌ایم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با حضور در مراسم روز قدس در بین جمعیت حاضر شد و به سوالات مردمی پاسخ داد.

آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره اهمیت این روز اظهار داشت: به طور قطع اعمال زور مستقیم از سوی کشور آمریکا تداوم نخواهد داشت و نمی‌تواند این شرایط را ادامه دهد.

وی با اشاره به اقدامات دولت آمریکا گفت: این اقدامات می‌تواند جهان را با تهدیدهای بسیار جدی مواجه کند. بنابراین ملت‌ها باید آگاهانه در عرصه جهانی حضور یابند و در مقابل اعمال زور مستقیم آمریکا مواضع خود را اعلام کنند.

وی تاکید کرد: ‌معتقدم این موضوعی است که می‌تواند تعادل جهانی را حفظ کند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر لزوم اتحاد بین جناح‌ها در این شرایط تاکید کرد: ‌معتقدم اتحاد در کشور بین جناح‌های مختلف نکته بسیار مهمی است چراکه در شرایط سختی قرار داریم و با یک تهدید جدی و اعمال زور مستقیم مواجه هستیم.

وی ادامه داد: بنابراین باید اتحاد درونی در این شرایط حفظ شود و باید بتوانیم از تمام ظرفیت‌های قانونی خود استفاده کنیم.

آخوندی با بیان اینکه نباید از هیچ ظرفیت قانونی‌ چشم‌پوشی کنیم، اظهار داشت: در این شرایط، اتحاد می‌تواند ما را از بحران‌ها نجات دهد.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه مسوولین چه تدابیری برای رفع یا بهبود جریان یأس و ناامیدی در بخش اقتصادی کشور پس از خروج آمریکا از برجام اندیشیده‌اند، گفت: معمولا در شرایط سخت و اعمال تحریم از سوی قدرت بزرگ که یک نوع تهدید جدی محسوب می‌شود واکنش هایی به وجود می‌آید.

وی افزود: اما ما نباید به هیچ وجه در این شرایط مایوس شویم چراکه پیش از این شرایط بدتری را پشت سر گذاشته‌ایم و قطعا می‌توانیم از این شرایط هم عبور کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: نکته مهم این است که در این شرایط نباید دچار شتاب‌زدگی و رفتارهای احساسی شویم و باید بتوانیم از تمام ظرفیت های قانونی خود استفاده کنیم تا راهی را پیش پای مردم بگذاریم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه تصمیم ایران در مقابل اعلام رسمی بوئینگ برای خروج از قرارداد فروش هواپیما به ایران گفت: ما از تمام ظرفیت‌های قراردادی خود استفاده می‌کنیم و در هر شرایطی می‌توانیم از ظرفیت‌های قانونی خود برای یافتن راهکارها بهره‌مند شویم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا