بین الملل

شاخص راسل ۲۰۰۰ رکورد زد، وال‌استریت رشد کرد

روز چهارشنبه، درحالی‌که شاخص شرکت‌های کوچک، راسل۲۰۰۰، رکورد زد، وال‌استریت رشد کرد؛ ضمن اینکه عملکرد قدرتمند مکیز، باعث رشد بخش خرده‌فروشی شد و میکرون، پرچمدار سود در بخش تکنولوژی بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، در حالی‌ که شاخص شرکت‌های کوچک، راسل۲۰۰۰، رکورد زد، وال‌استریت رشد کرد؛ عملکرد قدرتمند مکیز، باعث رشد بخش خرده‌فروشی شد و میکرون، پرچمدار سود در بخش تکنولوژی بود.

پس از این که شرکت مکیز عملکرد قدرتمند خود را گزارش و پیش‌بینی سود خود را افزایش داد، سهام این شرکت خرده‌فروشی زنجیره‌ای ۱۰.۵ درصد جهش کرد و به بالاترین رکورد ۵۲ هفته‌ای خود رسید.

همچنین بخوانید

این گزارش به تقویت بخش کالاهای مصرفی کمک کرد و باعث رشد ۰.۹۲ درصدی این بخش شد، درحالی‌که شاخص کالاهای اساسی ۰.۷۲ درصد سود کرد.

وال‌مارت و نایکی، هر دو تحت شاخص صنعتی داوجونز قرار دارند و سهام شرکت تارگت، بین ۱.۴ تا ۳.۲ درصد جهش کردند.

مایکل جیمز، مدیر تجارت سهام شرکتی در شرکت اوراق ودبوش در لس‌آنجلس، می‌گوید: ارقام بسیار خوبی از سوی مکیز منتشر شد و این باعث شد امروز عملکرد فوق‌العاده بخش خرده‌فروشی آغاز شود.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۷۴.۲۲ واحد یا ۰.۳۰ درصد افزایش یافت و به ۲۴۷۸۰.۶۳ واحد رسید.

اس‌اندپی۵۰۰ توانست ۱۴.۰۸ واحد یا ۰.۵۲ درصد رشد کند و به سطح ۲۷۲۵.۵۳ واحد برسد.

کامپوزیت نزدک ۵۵.۲۹ واحد یا ۰.۷۵ درصد بالا آمد و به ۷۴۰۶.۹۲ واحد رسید.

۹ بخش از ۱۱ بخش شاخص اس‌اندپی۵۰۰، امروز در محدوده مثبت بودند و تنها بخش‌های خدمات عمومی و املاک، که به افزایش نرخ بهره حساس هستند، در محدوده قرمز بودند.

شاخص تکنولوژی ۰.۵ درصد رشد کرد که سازندگان تراشه کامپیوتری بزرگترین سودکنندگان بودند.

پس از این‌که آربی‌سی کپیتال مارکتز اعلام کرد رده سهام میکرون «با عملکرد فوق‌العاده» است، سهام این شرکت ۴.۴ درصد جهش کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا