اقتصاد کلان

قانون مدیریت خدمات کشوری زیر تیغ اصلاح

نماینده مردم شیراز و نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری در خانه ملت خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مسعود رضایی در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: این قانون پس از قانون اساسی پایه ای و اساسی ترین قانونی است که می تواند در سرنوشت مملکت موثر باشد.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: قانون مدیریت خدمات کشوری در سال ۱۳۸۶ به عنوان یک قانون آزمایشی در مجلس شورای اسلامی مصوب و جهت اجرا به دولت ابلاغ شد.

نماینده مردم شیراز و نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق معمول قوانین آزمایشی در یک دوره موقت به مرحله اجرا در می آید تا ایرادات، نقایص، ابهامات و تعارضات احتمالی موجود در قانون کشف ودر نهایت ضمن اصلاح تبدیل به قانون دائمی شود.

وی افزود: متاسفانه قانون مدیریت خدمات کشوری پس از ۱۰ سال همچنان بصورت آزمایشی باقی مانده و هر سال اجرای این قانون تمدید می شود.

رضایی در ادامه اظهارداشت: نخستین جلسه رسمی اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری دیروز در کمیسیون اجتماعی مجلس کلید خورده است.

وی همچنین گفت: در این جلسه مقرر شد اگر لایحه ای که دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده مورد قبول جامعه هدف و نمایندگان مجلس باشد چه خوب و در غیر صورت باید تغییرات اساسی در لایحه ایجاد شود.

نماینده مردم شیراز و نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در لایحه تقدیمی دولت اصلاحات اساسی به چشم نمی خورد از این جهت برای کار آمدی لایحه مزبور باید محورهای همچون نظام هماهنگ پرداخت و استثنائات، استخدام، حقوق و دستمزد، ترفیعات و بازنشستگی گنجانده و مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: عمده ترین مشکلات قانون مدیریت خدمات کشوری در بطن این چند موضوع نهفته است و بود و نبود بقیه موارد خیلی تاثیری در اصل موضوع ندارد.

رضایی اذعان داشت: قانون مزبور باید به نحوی مورد بازنگری و اصلاح قرارگیرد که در اقتصاد مقاومتی، کالای ایرانی، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، جذب و هدایت نیروهای متخصص و مدیران به نقاط محروم و کم برخوردار به ویژه نقاط مرزی، بحث شایسته سالاری در انتصابات،تقویت و توسعه بخش خصوصی، جلوگیری از سرگردانی و ترددهای اضافی مردم در ادارات موثر باشد.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد یاداورشد: کوچک سازی دولت، خصوصی سازی واقعی، برقراری عدالت در نظام یکپارچه پرداخت و کاهش اختلاف سقف حقوق و دستمزد، جلوگیری از افزایش بی رویه نرخ های خدماتی دستگاه های اجرایی، جدا شدن مشاغل کارگری و مشمولان حقوق کار و همینطور بیمه و بازنشستگی تامین اجتماعی مربوط به جامعه کارگری و کار فرمایی (بخش خصوصی) از بدنه دستگاه های دولتی و بسیاری موارد دیگر باید در روند اصلاح این قانون مورد توجه قرار گیرد.

برنامه «رهیافت» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۲۰ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و محمد جوادی نژاد» با هدف تبیین و تحلیل ابعاد مختلف یکی از مهمترین موضوعات روز در حوزه اقتصاد بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا