صنعت، معدن، تجارت

تجهیز ۲۴۲ شهرک صنعتی به ایستگاه‌ آتش‌نشانی

قم – مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور به تجهیز و استقرار ایستگاه‌های آتش‌نشانی در ۲۴۲ شهرک صنعتی از مجموع ۷۵۲ شهرک صنعتی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی یزدانی عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی ثامن‌الائمه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت مباحث ایمنی در شهرک‌های صنعتی کشور، اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان شهرک‌های صنعتی بحث ایمنی، بهداشت و محیط زیست است که در قالب منشور سازمانی به همه استان‌ها ابلاغ شده است.

وی تأمین امنیت را یک وظیفه حاکمیتی خواند و افزود: تأمین امنیت در شهرک‌های صنعتی هم رسالت دولت به عنوان یک وظیفه حاکمیتی و هم رسالت خود سرمایه‌گذاران به منظور حفظ ایمنی کارکنانشان است.

همچنین بخوانید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بر این مبنا یکی از وظایفی که در کشور به طور جدی دنبال می‌شود ایجاد ایستگاه‌ها و آشیانه‌های آتش‌نشانی و به طبع آن بر اساس تعداد ایستگاه‌هایی که مستقر می‌شوند خرید دستگاه‌ها و تجهیزات آتش‌نشانی است.

وی از احداث ایستگاه آتش‌نشانی در ۲۴۲ شهرک صنعتی از مجموع ۷۵۲ شهرک صنعتی کشور خبر داد و گفت: توسعه فضای سبز از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار سازمان قرار گرفته است که تا به امروز بیش از ۷ هزار هکتار فضای سبز در شهرک‌های صنعتی احداث شده است.

استقرار ۱۸۸ تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی

یزدانی از استقرار ۱۸۸ تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی هم خبر داد و افزود: مرکز بهداشت یا طب کار از دیگر دغدغه‌های سازمان است که در برخی از شهرک‌ها مستقر شده است و سایر شهرک‌های صنعتی هم در برنامه قرار دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای تفاهم‌نامه با معاونت اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم گفت و تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه در مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی با ایجاد مراکزی مسائل حوزه سلامت، بهداشت و ایمنی و ورزش مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مصوبه مجلس در قالب برنامه ششم، تصریح کرد: بر اساس این مصوبه ۳۰ درصد از مالیات بر ارزش افزوده که مربوط به شهرداری‌ها و دهیاری بود در اختیار شرکت شهرک‌های استانی قرار می‌گیرد که نوید بسیار خوبی برای خدمت‌رسانی به شهرک‌های صنعتی است.


منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا