انرژی

نباید مشکلی برای سلامت آب شرب حوضه زاینده رود ایجاد شود

وزیر نیرو گفت: خط قرمز این وزارتخانه کیفیت آب شرب است و نباید امسال مشکلی برای سلامتی مردم سه استان منتفع از حوضه آبریز زاینده رود برای کیفیت آب پیش آید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان در پانزدهمین جلسه شورای هماهنگی زاینده رود، اظهار کرد: در حالی که جمعیت رو به افزایش و بارش‌ها رو به کاهش و سرزمین رو به گرمتر شدن پیش است، مسلما تامین آب شرب بدون تغییر در شیوه مصرف میسر نخواهد بود. بنابراین باید بازنگری‌های جدی در مصرف این مایع حیاتی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: ما علاوه بر اینکه در پی طرح‌های جدید تامین آب هستیم، اما باید پرونده مصرف این مایع حیاتی را باز کنیم و مشکلات موجود در این حوضه را برطرف کنیم.

همچنین بخوانید

اردکانیان اولویت وزارت نیرو را تامین آب شرب دانست و افزود: خط قرمز این وزارتخانه کیفیت این مایع حیاتی است و نباید امسال مشکلی برای سلامتی مردم سه استان منتفع از این حوضه آبریز (اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد) برای کیفیت آب پیش آید.

وزیر نیرو ادامه داد: خوشبختانه به یک سطح خوبی از مفاهمه بر سر اینکه امسال در شرایط اضطراری در بخش آب به سر می‌بریم رسیده‌ایم که این امر ناشی از جلسات و پیگیری‌های مستمر کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در سطح استان و کشور بوده است.

پانزدهمین جلسه شورای هماهنگی زاینده رود با حضور استانداران اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد، معاونان و مدیران وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی و صنعت، نمایندگان بخش کشاورزی و… در محل وزارت نیرو برگزار شد و تصمیمات این جلسه برای مشکلات آبی این سه استان به منظور تصویب به جلسه کارگروه ملی سازگاری با کم آبی ارجاع شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا