بانکبانک و بیمه

بهره مندی۶۷۳هزارمیلیارد ریالی بخش‌های اقتصادی از تسهیلات بانک ملی

بانک ملی در راستای همسویی با سیاست های دولت برای توسعه طرح های اشتغال زا و کمک به رونق بخش های اقتصادی، بیش از یک میلیون و ۶۸۱ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۶۷۳ هزار و ۶۰۳ میلیارد ریال پرداخت کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک در راستای به کارگیری ظرفیت های خود در جهت رونق بخش های اقتصادی و با توجه به جایگاه بخش صنعت و معدن در اقتصاد کشور، توجه ویژه ای به بنگاه های اقتصادی این بخش داشته و بر همین اساس در سال گذشته بالغ بر ۸۶ هزار و ۶۵۵ میلیارد ریال تسهیلات در ۲۶ هزار و ۹۱۲ فقره پرداخت کرده است.

سهم بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی نیز از تسهیلات پرداختی بانک به بخش های مختلف اقتصادی در مدت مذکور، بالغ بر ۶۳ هزار و ۳۳۴ فقره به ارزش ۲۷ هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال بوده است. همچنین بخش مسکن و ساختمان نیز به عنوان یکی از مهم ترین محرکه های رونق اقتصاد کشور همواره مورد توجه بانک ملی ایران بوده و از این رو تخصیص ویژه تسهیلات به این بخش در سال گذشته در دستور کار بانک قرار گرفته است.

بر این اساس در مدت مذکور، ۱۳ هزار و ۷۷۵ میلیارد ریال تسهیلات در ۴۸ هزار و ۷۵۹ فقره به بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است. بنگاه های بخش بازرگانی نیز ۱۱۶ هزار و ۸۹۲ فقره تسهیلات به ارزش ۶۱ هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال دریافت کرده اند.

در سال گذشته همچنین بیش از یک میلیون و ۴۲۴ هزار فقره تسهیلات نیز به ارزش ۴۸۰ هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال به بخش خدمات و ۷۵۹ فقره تسهیلات به ارزش سه هزار و ۳۵۱ میلیارد ریال به بخش صادرات پرداخت شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا