بانک و بیمهطلا و ارز

پیش فروش سه ماهه سکه متوقف شد

پیش فروش سه ماهه سکه متوقف شد

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با گذشت چند روز از توقف پیش فروش یک ماهه سکه در شعب منتخب برخی از شنیده‌ها حاکی از آن است که پیش فروش سکه با سررسید سه ماهه نیز از امروز متوقف شده است.

چندی پیش مدیر کل ریالی و نشر بانک مرکزی با اشاره به توقف طرح پیش‌فروش یک ماهه سکه اعلام کرد: یکی از موضوعات مهمی که در اجرای طرح پیش‌فروش سکه مطرح است، برنامه‌ریزی برای تولید سکه‌های پیش فروش شده با توجه به سررسید‌های مختلف است.

همچنین بخوانید

در این خصوص با توجه به شهرت سکه‌های تولیدی بانک مرکزی و اعتماد مردم به آن، حفظ کیفیت کار از لحاظ عیار دقیق، خلوص بالا و ضرب از یکسو و ایفای دقیق تعهدات ناشی از پیش فروش از سوی دیگر؛ مهم‌ترین دغدغه‌و خط قرمز بانک مرکزی در تولید و توزیع سکه خواهد بود.

رحیمی تاکید کرد: با توجه به استقبالی که از پیش‌فروش با موعد یک ماهه شده است و محدودیت‌های خطوط تولید سکه طلا در ضرابخانه، پیش فروش با سررسید یک ماهه متوقف گردید.

در این میان مراجعات مردم به شعب منتخب برای پیش فروش سه ماهه سکه به نتیجه نرسید و درحال حاضر افراد می‌توانند از دیگر سررسید‌های پیش فروش سکه استفاده کنند.

لازم به ذکر است که مدیر کل ریالی و نشر بانک مرکزی در گوشه‌ای از صحبت‌های خود از امکان بازنگری در سررسید‌های موجود برای مقاطع مختلف زمانی خبر داده بود و اعلام کرد: این بازنگری بر اساس میزان سکه پیش‌فروش شده و ظرفیت و امکانات تولیدی در آینده نیز وجود خواهد داشت.

با این تفاسیر با بیشتر شدن پیش فروش سکه باید منتظر تغییراتی در سررسید‌های اعلامی از سوی بانک مرکزی در روز‌های آتی بود.

گفتنی است بانک مرکزی از ماه‌های پایانی سال گذشته به منظور مدیریت نقدینگی و تنظیم بازار ارز در عرضه و تقاضای سکه بهار آزادی در کشور، اقداماتی از جمله برگزاری حراج سکه طلا از طریق بانک کارگشایی و متعاقب آن ارائه طرح پیش‌فروش سکه بهار آزادی با سررسید‌های زمانی مختلف را انجام داد.

انتهای پیام/

 

منبع

میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا