خودروصنعت، معدن، تجارت

پرفروش‌ترین کوپه اسپرت ۲۰۱۷ را بشناسید +تصاویر

فورد ادعا می‌کند که ماستنگ پرفروش ترین کوپه اسپرت ۲۰۱۷ بوده است.

روز هفدهم آوریل برای دوستداران فورد بسیار خاص است. در سال ۱۹۶۴، این شرکت آمریکایی از خودرو پونی خود در نمایشگاه جهانی فلاشینگ مدو رونمایی کرد، در حالی که این خودرو در نمایشگاه های فورد در سراسر آمریکا معرفی می‌شد. و حالا در تولد ۵۴ سالگی ماستنگ، این مدل پرفروش ترین کوپه اسپرت سال ۲۰۱۷ شناخته شده است. سال گذشته فورد موفق به فروش ۱۲۵ هزار و ۸۰۹ دستگاه ماستنگ کوپه و کانورتیبل شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خودروکار، اریک مرکل، تحلیلگر بخش فروش فورد گفت:" دنیا عاشق ماستنگ شده است. ماستنگ نماینده بهترین طراحی، عملکرد و آزادی آمریکایی است. قطعا شخصیتی دارد که شما را جذب می‌کند، فرقی ندارد که اهل کجا هستید."

کوپه فورد ماستنگ

 

ایالت متحده بهترین بازار برای این خودرو است، زیرا ۸۱ هزارو ۸۶۶ دستگاه در این کشور به فروش رسیده است. با این حال، تنها یک سوم این خودرو در دیگر نقاط دنیا به فروش رسید. به خصوص چین که به شدت از حضور ماستنگ لذت می‌برد. این خودرو پر فروش ترین کوپه اسپرت در چین بود و حدود هفت هزار و ۱۲۵ دستگاه ماستنگ در این کشور به فروش رسید. طبیعتا محبوب ترین ماستنگ، مدل GT پنج لیتری هفت سیلندر است.

۲۰۱۷ سومین سالی بود که ماستنگ به عنوان پرفروش کوپه اسپرت در جهان معرفی شد. در سال ۲۰۱۶، این خودرو پرفروش ترین در اروپا نیز بود. از سال ۲۰۱۵ که فروش جهانی این خودرو شروع شد، فورد ۴۱۸ هزار دستگاه ماستنگ را در سرتاسر دنیا فروخته است. در حال حاضر این خودروو در ۱۴۶ بازار به فروش می‌رسد که ۶ عدد از این بازار ها مثل برزیل، جزایر پالائو و ساحل عاج، سال گذشته به این لیست اضافه شدند.

کوپه فورد ماستنگ

فورد، ماستنگ را برای سال ۲۰۱۸ از تمامی جهات به روز رسانی کرده است. این به روز رسانی ها شامل تغییر قسمت جلویی و رخ قسمت عقب، عوض کردن موتور شش سیلندری با یک موتور ۵ لیرتری هشت سیلندر یا یک موتور ۲.۳ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر برای قدرت بیشتر، می‌شود. موتور هشت سیلندر قدرتی معادل ۴۶۰ اسب بخار و گشتاوری برابر ۴۲۰ نیوتون متر دارد. این در حالی است که موتور ۲.۳ لیتری قدرت و گشتاوری معادل ۳۱۰ اسب بخار و ۳۵۰ تولید می‌‎کند. این دو مدل هردو جعبه دنده ده سرعت اتوماتیک و شش سرعت دستی دارند.

ماستنگ به مدت ۵۴ سال مانند یک نماد مهم برای بازار خودروسازی جهان بوده است. احتمال اینکه این خودرو برای بار دیگر پرفروش شود، بسیار زیاد است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا