انرژی

تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز پیش از تابستان وارد مدار می‌شود

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: با تلاش‌هایی که انجام گرفته، پیش از آغاز تابستان امسال تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز وارد مدار می‌شود.

حمیدرضا جانباز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در دنیا فقط در مناطق محدودی شبکه‌های فاضلاب، شبکه‌های مختلط هستند و علاوه بر جمع‌آوری فاضلاب، آب سطحی را نیز جمع می‌کنند.

وی در خصوص جمع شدن آب باران در معابر شهر اهواز افزود: به دلیل این‌که شبکه آب سطحی نداریم، شهرداری‌ها از شبکه فاضلاب برای جمع کردن آب سطحی استفاده می‌کنند و دلیل این‌که پس از باران شاهد جمع شدن آب در معابر و خیابان‌ها هستیم، این مساله است.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان این‌که متولی این مساله شرکت آب و فاضلاب نیست، گفت: همچنین اگر شبکه مختلط طراحی شود، هزینه‌های اجرایی بسیار زیاد خواهد شد و این موضوع یکی از دلایلی است که شبکه‌های مختلط نداریم.

جانباز در خصوص مشکلات فاضلاب در شهر اهواز عنوان کرد: در اهواز باید تصفیه‌خانه شرق باید وارد مدار شود و در این زمینه با تلاش‌هایی که انجام گرفته، پیش از آغاز تابستان امسال این تصفیه‌خانه فاضلاب وارد مدار می‌شود.

وی ادامه داد: از سال‌ها قبل بحث استفاده از منابع اعتباری بانک‌های توسعه‌ای در دستور کار قرار داشت که با تحریم بخشی از اعتبارات تخصیص داده نشد. در این زمینه در حال پیگیری هستیم تا از محل فاینانس خارجی اعتبارات مورد نیاز این طرح را تامین کنیم.

معاون وزیر نیرو گفت: تصویب مصوبه دولت در فروردین ماه سال گذشته برای استان خوزستان باعث شد تا اعتبارات آب و فاضلاب کشور به صورت متوسط ۲۲درصد تخصیص بگیرد اما اعتبارات آب و فاضلاب برای استان خوزستان به صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص داده شود.

جانباز خاطرنشان کرد: این امر در فضای بی پولی دولت به معنای یک اتفاق بسیار بزرگ است. یکسری کارهای باقی مانده در استان خوزستان و به خصوص شهر اهواز باید سرعت داده شوند. امسال وزن کارها را بر استفاده از منابع مالی خارجی قرار داده‌ایم و در این زمینه تقریبا مستندات آن آماده شده است و در طول سال مناقصات آن طرح‌ها برگزار خواهد شد.

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا