صنعت، معدن، تجارت

۶ هزار دستگاه خودرو در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش شد

رئیس کل گمرک تعداد خودروهای ثبت سفارش شده در زمان بسته بودن سایت­­ ­خودرو را بیش از ۶ هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: این اقدام در سایت ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، فرود عسگری گفت: بنابر شرایط موجود همه مواردی را که گمرک درباره ترخیص خودروهای وارداتی انجام داده طبق قانون و وفق مقررات بوده و هیچ خدشه‌ای بر آن وارد نیست و این موضوع را در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید پیگیری کرد.

وی­ درباره ­ترخیص تعدادی خودرو وارداتی از گمرک در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش؛ ‌­­ اظهار داشت: همه کالاهایی که وارد­می‌شود و باید از گمرک ترخیص شود­ طبق ماده ۸ مقررات صادرات و واردات باید دارای ثبت سفارش معتبر باشد.

عسگری ­ با بیان اینکه در حال حاضر بین گمرک و سامانه ثبت سفارش که متعلق به توسعه تجارت است ارتباط الکترونیک وجود دارد، گفت: زمانیکه شما می‌خواهید کالایی را اظهار کنید از جمله خودرو باید کد ۸ رقمی را وارد باکس کنید تا سیستم به شما اجازه دهد مراحل بعدی را انجام دهید، اگر ثبت سفارش توسط سیستم فراخوانده نشود عملا چیزی به‌عنوان اظهار نداریم.

وی ادامه داد: گمرک ثبت سفارش را دارد، صاحب کالا اظهار و حقوق ورودی خود را پرداخت و مجوزهای استاندارد، ضوابط فنی ورود خودرو و پروانه را دریافت کرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا