انرژی

بارش‌ باران در ۱۵ استان طی هفته آینده

مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور شرایط بارش و دمای کشور را طی هفته جاری و هفته بعد را پیش‌بینی و اعلام کرد: در هفته جاری بارش‌ها در هفت استان کمتر از نرمال و در هشت استان بیشتر از نرمال خواهد بود.

مسعود حقیقت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های مرکز اقلیم شناسی دربازه زمانی یک هفته‌ای بین ۲۰ تا ۲۶ فروردین در استان خراسان شمالی، قسمت‌های شمالی خراسان رضوی، قسمت‌هایی از شرق گلستان، قسمت‌هایی از غرب مازندران و استان‌های گیلان، تهران و البرز بارش‌ها کمتر از نرمال خواهد بود.  

وی افزود: در همین بازه زمانی در استان‌های کرمان، ایلام، کردستان، کرمانشاه،  شمال خوزستان، قسمتی از غرب اصفهان، جنوب همدان، جنوب مرکزی و شمال غرب کشور بارش بیش از حد نرمال بیش‌بینی می‌شود.

همچنین بخوانید

شرایط دمای کشور در روزهای پایانی هفته جاری

مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور در مورد شرایط دمایی کشور طی هفته جاری گفت: در همین هفته برای مناطق شرقی کشور شرایط خنکی پیش‌بینی می‌شود اما در بقیه مناطق روند افزایش دما خواهیم داشت.

حقیقت در ادامه با اشاره به شرایط بارش کشور در هفته آینده اظهار کرد: از ۲۶ فروردین تا ۲ اردیبهشت در مناطق شمال غرب و قسمت‌هایی از دامنه‌های البرز و مناطق شمال شرق خراسان رضوی تمرکز بارش داریم اما در بقیه مناطق کشور بارش‌ها در حد نرمال و گرایش به کمتر از نرمال خواهد بود.

کم‌بارشی ۴۷ درصدی از ابتدای مهر۹۶

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور همچنین با اشاره به شرایط بارشی کشور از ابتدای سال زراعی جاری تصریح کرد: از اول مهر ۹۶ تا روز سه‌شنبه (۲۱ فروردین۹۷) در کل کشور ۴۷.۹ درصد کاهش بارش وجود دارد.

استان کرمان در صدر جدول کم‌بارشی

به گفته حقیقت طی حدود هفت ماه گذشته تنها در سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش‌ها بیشتر از حد نرمال بوده  است و بقیه استان‌ها دچار کم‌بارشی هستند که استان کرمان با کاهش ۸۰ درصدی بارش در صدر استان‌های کم‌بارش قرار دارد.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی کشور در پایان با اشاره به اینکه در سال آبی جاری که حدود هفت ماه از آن گذشته، سال گرمی را تجربه کرده‌ایم، گفت: از اول مهر تاکنون متاسفانه ناهنجاری دمایی شدید در بیشتر مناطق کشور وجود داشته که اثرات منفی در بخش کشاورزی داشته و در برخی مناطق مثل جنوب کشور، کشت دیم را تحت تاثیر قرار داده است.
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا