صنعت، معدن، تجارتمعدن

ارزش۲۰میلیارد دلاری بازار عناصر نادر خاکی تا سال۲۰۲۴

پیش بینی می شود ارزش بازار عناصر نادر خاکی تا سال ۲۰۲۴ به ۲۰ میلیارد دلار برسد.

به گزارش آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از

وب سایت Investing News بنابر پیش بینی برخی تحلیلگران، ارزش بازار عناصر نادر خاکی تاسال ۲۰۲۴به ۲۰میلیارد دلار افزایش می یابد و تقاضا نیز رشد خواهد کرد.

همچنین بخوانید

سازمان زمین شناسی آمریکا گزارش داد: تولید عناصر نادر خاکی در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال پیش از آن بدون تغییر ماند و ۱۳۰هزار تن به ثبت رسید.

با توجه به افزایش تقاضا و ارزش بازار عناصر نادر خاکی در سال های آینده، در ادامه با برترین کشورهای تولید کننده عناصر نادر خاکی آشناشوید:

۱.چین

تولید عناصر نادر خاکی در چین بدون تغییر نسبت به سال گذشته، ۱۰۵هزار تن به ثبت رسید و این کشور کماکان در صدر کشورهای تولیدکننده این ماده معدنی در جهان قرار گرفت. چین تا سپتامبر ۲۰۱۷ توانست ۳۹هزار و ۸۰۰تن عناصر نادر خاکی صادر کند که حاکی از رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۶ است. با این حال چین در نظر دارد محدودیت هایی برای تولید عناصر نادر خاکی از سال ۲۰۲۰ اعمال کند که با توجه به سهم این کشور در تولید جهانی عناصر نادر خاکی، شاهد افت چشمگیر تولید خواهیم بود.

۲.استرالیا

استرالیا دومین کشور برتر تولیدکننده عناصر نادرخاکی است که تولید این ماده معدنی را از ۱۵هزار تن در سال ۲۰۱۶ به ۲۰هزار تن در سال۲۰۱۷ افزایش داد. این کشور دارای ششمین ذخایر بزرگ عناصر نادر خاکی در جهان است و در نظر دارد تولید خود را افزایش دهد.

۳.روسیه

سومین کشور برتر تولیدکننده عناصر نادر خاکی روسیه است که یک درصد تولید جهانی این ماده معدنی را به خود اختصاص داده و انتظار می رود که تولید خود را در آینده افزایش دهد. این کشور توانست در سال گذشته میلادی ۳هزار تن عناصر نادر خاکی تولید کند که حاکی از افزایش جزیی نسبت به تولید سال ۲۰۱۶(۲هزار و ۸۰۰تن) است.

کشورهای برزیل با تولید هزار تن، تایلند با تولید هزار و ۶۰۰تن، هند با تولید هزار و ۵۰۰تن، مالزی با تولید۳۰۰تن و ویتنام با تولید ۱۰۰تن عناصر نادر خاکی در رتبه های چهارم تا هشتم تولید این ماده معدنی در سال۲۰۱۷ قرار گرفتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا