انرژیبین المللچندرسانه‌ایصوت

نفت شیل آمریکا در مسیر افزایش + صوت

یک کارشناس اقتصاد انرژی ضمن اشاره به رشد تولید نفت شیل آمریکا گفت: بین ماه های فوریه و مارس یک و نیم میلیون بشکه تولید نفت این شرکت افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عبدالله رضوی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: پیش بینی می شود تولید نفت خام آمریکا به ۱۱ میلیون بشکه در روز برسد.

وی همچنین اظهارداشت: در حال حاضر جمهوری خواهان هیئت حاکمه آمریکا را تشکیل می دهند که اغلب این افراد سهامداران شرکت های نفتی هستند.

همچنین بخوانید

این کارشناس اقتصاد انرژی گفت: دولتمردان آمریکایی امروز سیاست گسترش تولید نفت شیل را به شدت دنبال و خواهان قیمت های بالای نفت خام در بازارهای جهانی می باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه ارائه تحلیل دقیق از وضعیت بازار نفت مستلزم توجه عوامل بنیادین، غیر بنیادین (روانی) و بازارهای مالی در کنار یکدیگر است، افزود: نفت خام به دلیل داشتن نوسانات زیاد به تنهایی شاخص قابل اتکایی برای تحلیل این بازار نیست.

رضوی ضمن اشاره به افزایش تقاضای نفتی ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز هند طی سال ۲۰۱۸ در آسیا اظهارداشت: این افزایش تقاضا سیگنال های مثبتی به بازار نفت می دهد.

وی همچنین به رادیو اقتصاد گفت: رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۱۸ بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول ۱.۴ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

کارشناس انرژی با بیان اینکه عربستان بزرگترین صادرات کننده نفت در اوپک است، افزود: این کشور عرضه سهام شرکت سعودی آرامکو را به سال ۲۰۱۹ موکول کرده که این نشان می دهد سیگنال ها راجع به قیمت های نفت در سال پیشرو مثبت است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا