بورسفرابورس

لزوم توسعه حوزه‌های مختلف فین‌تک در ایران

به گفته دلیری در کشورهای مختلف حساسیت روی حوزه فین‌تک قابل توجه است و ایران نیز باید با سرعت بیشتری در این مسیر ‏حرکت کند؛ چرا که افق قابل توجهی برای آن در دنیا دیده می‌شود.

معاون ‏توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در چهارمین نشست‌ هم‌اندیشی فرابورس ایران در آستانه فین‌استارز ۲۰۱۸ با موضوع «همفکری با هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری» با اشاره به اینکه بازار سرمایه در حال خروج تدریجی از فضای سنتی است، گفت: سامان‌دهی صندوق‌های جسورانه (VC) از جمله اقدامات در حوزه فین‌تک در بازار سرمایه با پیش‌قدمی فرابورس ایران است که سرمایه‌گذاری جسورانه را نظام‌مند، منسجم و قانونی کرد. اقدامات قابل توجهی در این حوزه انجام شده و صندوق‌های خوبی ایجاد شده که سرمایه‌گذاری‌های زیادی را به دنبال داشته است.

به گفته علیرضا دلیری سرمایه صندوق‌های دارای مجوز حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان است که می‌تواند تزریق اولیه خوبی در این مسیر باشد و امیدواریم در افق یک سال آینده، سرمایه‌گذاری خطرپذیر در کشور شکل سامان‌یافته‌تری پیدا کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، دلیری با بیان اینکه فضای کسب‌وکار کشور به سمت خلاقیت در تمامی حوزه‌ها حرکت کرده، بر لزوم تدوین نظامی جامع در این حوزه و ایجاد جامعیت تاکید کرد و افزود: حوزه فین‌تک رو به رشد است و رشد آن بسیار وسیع‌تر از سایر حوزه‌ها بوده اما تاکنون تمرکز این حوزه بیشتر در بخش پرداخت بوده است؛ در حالی که تنوع در حوزه‌های فناوری می‌تواند این پازل را تکمیل کند؛ چه بسا در حوزه‌های دیگر فین‌تک، جذابیت بیشتری وجود داشته باشد به خصوص آنکه فین‌تک حوزه‌هایی دارد که برای ایران بسیار مفید است و این حوزه‌ها باید شناخته و معرفی شوند.

به گفته وی در کشورهای مختلف حساسیت روی حوزه فین‌تک قابل توجه است و ایران نیز باید با سرعت بیشتری در این مسیر حرکت کند؛ چرا که افق قابل توجهی برای آن در دنیا دیده می‌شود.  

معاون ‏توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به کمرنگ شدن سرمایه‌گذاری سنتی در ایران و جایگزینی فناوری‌های نوین و استارت‌آپ‌ها با آن، بانک‌ها را از جمله بخش‌هایی دانست که این مسئله به خوبی در آن‌ها نمود یافته است.

وی همچنین به اهمیت تامین مالی جمعی (crowdfunding) اشاره کرد و گفت: این تفکر که برای سرمایه گذاری حتما باید پول زیادی داشته باشیم تصور اشتباهی است و باید اصلاح شود.

دلیری در بخش دیگری از سخنانش به وجود جذابیت برای توسعه حوزه فین‌تک در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بستر قانونی لازم برای این حوزه نیز شکل خواهد گرفت و باید از این حوزه حمایت و زیرساخت‌های لازم برای آن فراهم شود.

وی در پایان ضمن اعلام آمادگی برای ایجاد زیرساخت‌ها، از برگزاری دوره‌های آموزشی در تمامی حوزه‌های فین‌تک در سال آینده با همکاری لوکزامبورگ در ایران خبر داد.

منبع

روابط.عمومی فرابورس ایران

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا