بورسبورس اوراق

ادامه روند صعودی دسته جمعی شاخص‌ها/ حقیقی‌ها از فروش خسته نشدند؟

شاخص از روز گذشته تغییر جهت داد و پس از یک هفته سبز رنگ شد و این روند صعودی تا ۲ ساعت پس از آغاز معاملات امروز تالار شیشه ای نیز ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان معاملات امروز بورس تهران شاخص در عرض ۲ ساعت گذشته با رشد ۹۰ واحدی (افزایش ۰.۰۹ درصدی) روند مثبتی که از روز پیش آغاز کرده است را ادامه داد و تا ارتفاع ۹۶ هزار و ۲۸۳ واحد رسید. این در حالی است که تا کنون ۴۰۲ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۹۱ میلیارد تومان در ۳۰ هزار نوبت معامله شده است که تقریبا نیمی از این ارزش به معاملات خرد سهام و حق تقدم در بورس اختصاص داشت.

در این بین بیشترین ارزش معاملات به گروه خودرو و فلزات اساسی اختصاص دارد که البته اکثر نمادهای گروه خودرو به رهبری نماد «خودرو» در محدوده‌های منفی معامله می‌شوند. در فلزات اساسی اما روند به گونه ای دیگر است و معاملات این گروه در جو نسبتا پُر تقاضایی دنبال می‌شود.

تا این لحظه نمادهای «فولاد»، «اخابر» و «شتران» هرکدام به ترتیب ۴۵ ، ۱۲ و ۱۰ واحد شاخص را افزایش دادند. اما از سویی دیگر نمادهای «فملی» و «خپارس» هرکدام به ترتیب ۱۰ و ۶ واحد از رشد بیشتر شاخص جلوگیری کردند.

آیفکس اما قرمز رنگ به کار خود ادامه می‌دهد. با افت ۳.۴ واحدی در محدوده یک هزار و ۷۹ واحد قرار دارد. در این بازار نیز تاکنون ۱۰۲ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۶۴۰ میلیارد تومان داد و ستد شده است که از این میزان تنها ۱۸ میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این بازار اختصاص داشت.

در فرابورس امروز و فردا شاهد پذیره نویسی اولین صکوک اجاره مبتنی بر سهام برای تامین مالی شستا به مبلغ هزار میلیارد تومان و با سود ۲۰ درصدی خواهیم بود. شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی که برنامه تامین مالی ۵ هزار میلیارد تومانی از بازار سرمایه را با انتشار صکوک در پیش دارد، امروز و فردا اقدام به پذیره نویسی اولین صکوک اجاره مبتنی بر سهام در بازار سرمایه به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان و در فرابورس می‌کند. این اوراق یک ساله و با نرخ اجاره بهای ۲۰ درصدی است که هر ۶ ماه یک بار این اجاره بها توسط سپرده گذاری مرکزی واریز می‌شود. ضامن این اوراق، بانک رفاه کارگران و مسئول بازارگردانی و متعهد پذیره نویسی هم تامین سرمایه امین است.

منبع
اقتصاد.آنلاین - مریم علیزاده

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا