خودروصنعت، معدن، تجارت

رونمایی هیوندای از خودرو جدید الکتریکی +عکس

هیوندایی به کناهای الکتریکی سامانه احیاء کننده انرژی الکتریکی را نیز اضافه کرده که با هر ترمز به فرآیند شارژ خودرو کمک می‌کند.

هیوندایی از یک خودروی غیرآلاینده خود در آستانه نمایشگاه ژنو رونمایی کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از عصر ایران، این suv سابکامپکت در اولین مرحله در اروپا ارائه خواهد شد  این خودرو با دو نوع سامانه مولد قدرت ارائه می‌شود که در مدل پایه بخش الکتریکی قدرتی معادل  135 ps را تولید کرده و به یک باتری با ظرفیت ۳۹.۲ کیلووات ساعت مجهز است. این مجموعه می‌توانند خودرو را با یک بار شارژ حدود ۳۰۰ کیلووات برساعت پیش برند.

818481_183

اما در مدل دوم موتور الکتریکی قدرتی معادل ۲۰۴ PS تولید می‌کند و با یک باتری ۶۴ کیلووات ساعتی هماهنگ خواهد شد. هیوندایی انتظار دارد این مدل دوربرد الکتریکی‌اش بین هر شارژ خودرو را حدود ۴۷۰ کیلومتر پیش برد.

از طرفی این خودروسازی ادعا کرده هر دو مدل از خودروهایش با استفاده از سامانه‌های شارژکننده‌ی سریع در ۵۴ دقیقه حدود ۸۰ درصد از شارژ خود را دریافت می‌کنند. مدل کوتاه‌برد کنا قادر است در زمان ۹.۳ ثانیه به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد و مدل دوربرد نیز برای رسیدن به این شتاب به ۷.۶ ثانیه زمان نیاز دارد. در هر دو مدل نیز بیشینه سرعت خودروها به ۱۶۷ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

818482_562

هیوندایی به کناهای الکتریکی سامانه احیاء کننده انرژی الکتریکی را نیز اضافه کرده که با هر ترمز به  فرآیند شارژ خودرو کمک می‌کند. راننده می‌تواند شدت و قدرت نیروی حاصله از این فرآیند را از طریق پدال‌های نصب شده روی فرمان تنظیم کند.

818483_448رانندگان در این خودرو به طیف گسترده‌ای از دیجیتال‌ها دسترسی دارند. سامانه اطلاعات و سرگرمی خودرو روی یک صفحه نمایش ۷ اینچی با رزلوشن بالا تجلی می‌یابد و خودرو قابلیت ارتباطی زیادی با کارپلی اپل و اتو اندروید دارد.

818485_357کنای الکتریکی همچنین به طیف وسیعی از سامانه‌های کمک راننده مانند کروز کنترل تطبیقی، سامانه حرکت- توقف، ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابران پیاده، سامانه تشخیص نقاط کور و سامانه هشدار ترافیکی در حرکات رو به عقب مجهز است.

818487_298

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا