انرژی

۳۷۴ نقطه تهران آماده آبرسانی در شرایط بحران می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار شده که تا دو سال آینده ۳۷۴ نقطه تهران مجهز به سامانه ذخیره و توزیع اضطراری آب شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد پرورش امروز در مراسم بهره‌برداری از سامانه ذخیره و توزیع اضطراری آب تهران در منطقه ۱۲، با بیان این‌که شرکت آب و فاضلاب استان تهران پروژه‌های زیادی اجرا کرده است، اظهار کرد: در چهار سال گذشته حدود ۶۰۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰۰۰ میلیارد تومان ایجاد شده است. گر چه پروژه امروز از نظر مالی چندان سنگین نبوده، اما علی‌رغم اهمیتی که داشت بیش از سه سال طول کشید تا بتوانیم مجوز احداث این سامانه را اخذ کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه در زمان وقوع زلزله در سرپل ذهاب توزیع آب به درستی انجام نشد، گفت: شهر تهران به گونه‌ای است که اگر زلزله‌ای رخ داد نمی‌توان با تانکر آبرسانی انجام داد، بنابراین احداث سامانه ذخیره و توزیع اضطراری آب می‌تواند در زمان وقوع زلزله بسیار کمک حال شهروندان باشد.

همچنین بخوانید

وی با بیان این که برای پیشبرد این پروژه لازم است تا تعصبات شهری کنار گذاشته شود، ادامه داد: سال آینده امیدواریم به جای یک مخزن ۱۰۰ مخزن بسازیم و مردم تنها با پیمودن مسافتی کوتاه بعد از وقوع زلزله آب مورد نیاز خود را برای چند روز تامین کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این‌که ایجاد سامانه در واقع دومین سامانه ذخیره و توزیع اضطراری آب در تهران است، گفت: اولین سامانه در منطقه زرگنده ایجاد شد.

پرورش اظهار کرد: این سامانه در سه روز اول ۱۰ لیتر آب به ازای هر نفر و بعد از یک ماه صد لیتر و بعد از یک ماه آبرسانی پایدار را ایجاد کند این مساله می‌توانست تاثیرات زیادی در هنگام وقوع حادثه برجای بگذارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا