ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سرمایه‌گذاران با خیال راحت در ICT سرمایه‌گذاری کنند

رییس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به مراحل قانونی طی شدن لوایح تدوین شده توسط این سازمان (لوایح پنجگانه حقوق فناوری اطلاعات) از همه صاحبنظران و فعالان حوزه ICT خواست تا نظرات تکمیلی و تخصصی خود را برای اصلاح احتمالی این لوایح اظهار کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، رسول سرائیان امروز در حاشیه همایش جنبه‌های حقوقی فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در جمع خبرنگاران با اشاره به تحولات شکل گرفته در حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: این اتفاق در توسعه کشورها می‌تواند در خلق ثروت و رفاه اجتماعی موثر باشد. ما به عنوان سازمان فناوری اطلاعات و وزارت ارتباطات به عنوان بخش زیرساختی این اقتصاد مطرح هستیم و وقتی که وارد فاز اجرایی این اقتصاد شدیم دیدیم که مشکلات اساسی در این حوزه وجود دارد.

وی با بیان این‌که امکان استفاده از زیرساخت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات فراهم نشده است، گفت: به این فکر افتاده‌ایم تا با کمک صاحبنظران و بقیه بازیگران این حوزه، همایشی را ساماندهی و لوایحی را ارائه دهیم که خوشبختانه با همکاری فعال پژوهشگران قوه قضاییه و صاحبنظران توانسته‌ایم لوایحی را در این حوزه (لوایح پنجگانه حقوق فناوری اطلاعات) تدوین کنیم.

همچنین بخوانید

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به قطعی نبودن تنظیم این لوایح، اظهار کرد: ما این لوایح را در سایت وزارت ارتباطات قرار می‌دهیم تا همه فعالان و ذینفعان این لوایح نظرات خود را بگویند و با مشارکت یکدیگر و طی مراحل قانونی این لوایح مسائل این حوزه را برطرف کنیم.

سرائیان با اشاره به طی مراحل قانونی تصویب لوایح اظهار کرد: این لوایح ابتدا به هیات دولت و سپس به مجلس شورای اسلامی برای تصویب ارسال می‌شود تا درنهایت تصویب و به تایید شورای نگهبان برسد. این لوایح در نهایت باعث ایجاد شفافیت در فضای مجازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: این لوایح می‌توانند در نهایت به کسانی که درصدد هستند تا در حوزه فضای مجازی سرمایه‌ گذاری کنند، کمک کند تا به صورت کاملا عمومی و با اطمینان کامل وارد سرمایه‌ گذاری در این حوزه شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا