امور زیربناییراه و ساختمان

تصاویر ماهواره‌ای وضوح خوبی نداشت/ همکاری ایران با فرانسه و روسیه برای دریافت تصاویر واضح‌تر

معاون سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: همکاری ایران و فرانسه و روسیه برای دریافت تصاویر هوایی و ماهواره‌ای شکل گرفته است اطلاعات را آنالیز می‌کنیم هنوز نمی‌توان از تصاویر مشخص کرد که قطعاتی از هواپیما در محل هست یا خیر.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، مرتضی دهقان معاون سازمان هواپیمایی کشوری گفت: عکس‌های هوایی و پهبادها نیاز به وضوح بیشتر دارد تمام تلاش این است دوستان تصاویر را آنالیز کنند تا اگر می‌تواند قطعه‌ای از هواپیما باشد آن را بررسی کنیم.

وی افزود: بحث امداد و نجات بین‌المللی است از برخی کشورها خواستیم امکاناتی را که داشتند در اختیار ما بگذارند. تصاویر ماهواره‌ای را هم گرفتیم. ماهواره‌ها باید مختص این کار باشند تصاویری داریم که تیم‌های تخصصی روی آن کار می‌کنند تا الان نتایج خاصی از این تصاویر استخراج نشده چون وضوح خوبی نداشته است.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: در همین رابطه همکاری ایران و فرانسه و روسیه شکل گرفته است اطلاعات را آنالیز می‌کنیم هنوز نمی‌توان از تصاویر مشخص کرد که قطعاتی از هواپیما در محل هست یا خیر.

دهقان درباره حواشی مربوط به عمل نکردن ای ال تی و اینکه آیا شرکت مربوطه گزارشی دریافت کرده است یا خیر، گفت: سیگنال را ماهواره دریافت می‌کند و مرکز کنترل کشور سیگنال‌هایی که منتشر می‌شود را از طریق ماهواره مربوطه دریافت می‌کند. تا امروز در این رابطه سیگنالی از این هواپیما دریافت نشده که دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد.

 وی گفت: با مطالعاتی که انجام شده در حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد سوانح ای ال تی‌ها عمل کرده گاهی نحوه سانحه و شدت آن و محل حادثه در این رابطه موثر است. با استخراج اطلاعات جعبه سیاه می‌توان به این سوالات جواب داد. هواپیمای مربوطه گواهی سلامت و ای ال تی داشته اما سوال است چرا سیگنال دریافت نشده که ما هم دنبال پاسخ به این سوال هستیم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا