بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

همراه کارت امکان ارسال صورتحساب و انتقال وجه بدون نیاز به شماره کارت را فراهم کرد

به گزارش روابط عمومی شرکت ارتباط فردا، همراه کارت امکان ارسال صورتحساب و انتقال وجه بدون نیاز به شماره کارت را فراهم کرد. از برخی ویژگی‌هایی که برای این منظور اضافه شده‌اند می‌توان به ارسال صورتحساب، پرداخت وجه به افراد بدون نیاز به شماره کارت آن‌ها، پرداخت از طریق بارکد دو بُعدی (QR Code) و ابزار پرداخت برای کسب‌وکارها به موازات درگاه‌های پرداخت اشاره کرد.

همچنین بخوانید

ارسال صورتحساب

در ویرایش ۳.۱ همراه کارت این امکان برای کاربر به وجود آمده است تا در منوی کیف همراه کارت از مخاطبان ذخیره شده در تلفن همراه خود درخواست پول نماید. این به شرطی است که آن مخاطبان نیز برنامک همراه کارت را روی تلفن همراه خود قبلاً نصب کرده باشند. در این صورت فردی که از او درخواست پول شده است یا به اصطلاح صورتحساب برای ایشان ارسال شده است از طریق یک اعلان (Push Notification) متوجه دریافت آن می‌شود و در صورت تمایل می‌تواند این درخواست را پرداخت یا رد نماید. یکی از مزیت‌های این ویژگی وجود امکان نوشتن «بابت» در صورتحساب ارسالی است که به کاربران این اجازه را می‌دهد که تاریخچه مشروحی از دریافت‌ها و پرداخت‌های خود داشته باشند.

در صورتی که کارت‌های درخواست کننده و پرداخت‌کننده وجه متعلق به بانک‌های متفاوتی باشد تراکنش انتقال وجه مربوطه بر پایه شبکه شتاب و با حداکثر سقف ۳۰ میلیون ریال خواهد بود؛ اما اگر کارت‌های مبدأ و مقصد متعلق به یک بانک باشد تراکنش درون بانکی خواهد بود و حداکثر میزان انتقال وجه در این درخواست بستگی به سیاست داخلی آن بانک خواهد داشت.

 

پرداخت وجه بدون نیاز به شماره کارت

شاید تا به حال با این مشکل مواجه شده باشید که بخواهید برای شخصی پول واریز کنید اما شماره کارت ایشان را در اختیار نداشته باشید. یکی از دشواری‌های انجام تراکنش‌های انتقال وجه بعد از ایجاد ارتباط با شخص مورد نظر و دریافت شماره کارت ایشان وارد کردن این شماره در نرم‌افزارهای بانکی یا دستگاه‌های ATM و حصول اطمینان از درست وارد نمودن آن است.

در راستای حل این مشکل همراه کارت این امکان را به شما می‌دهد که هنگام انتخاب گزینه انتقال وجه شخص مورد نظر را از فهرست مخاطبان تلفن همراه خود انتخاب نمایید و پس از ورود مبلغ مورد نظر بدون نیاز به وارد کردن شماره کارت مقصد عملیات انتقال وجه را انجام دهید. در این ویژگی جدید در واقع افراد پس از نصب همراه کارت یکی از کارت‌های بانکی خود را که در همراه کارت تعریف نموده‌اند را به عنوان کارت پیش‌فرض برای دریافت وجه مشخص می‌نمایند. به همین خاطر هنگامی‌که می‌خواهید برای آن شخص مبلغی را واریز نمایید همراه کارت شماره کارت پیش‌فرض ایشان را به عنوان کارت مقصد می‌شناسد و پرداخت‌کننده نیازی به ورود اطلاعات کارت مقصد ندارد. در این ویژگی نیز میزان مبالغ قابل انتقال مانند ویژگی ارسال صورتحساب است.

از دیگر مزیت‌های انجام انتقال وجه در این روش این است که دیگر افراد نیازی به ارائه شماره کارت خود به هر کسی ندارند و شماره کارت افراد به صورت خصوصی در اختیار آن‌ها باقی می‌ماند. این مسئله در خصوص بالا بردن ضریب امنیت تراکنش‌های بانکی بسیار حائز اهمیت است. چرا که اگر کسی شماره کارت شما را بداند به دنبال رمز کارت برای برداشت وجه از آن خواهد بود، در غیر این صورت میزان تهدید حساب بانکی افراد بسیار پایین خواهد آمد.

برای نصب ویرایش جدید همراه کارت می‌توانید به وبسایت همراه کارت به نشانی hamrahcard.ir مراجعه کنند. همچنین کسب‌وکارها برای همکاری با همراه کارت می‌توانند از طریق رایانامه‌های info@hamrahcard.ir و info@payda.ir درخواست خود را ارائه کنند.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا