بانک و بیمهطلا و ارز

صف طولانی مردم و صرافی‌هایی که ارز ندارند!

بارش باران در ساعات میانی امروز (دوشنبه) نتوانست مانع از رشد قیمت ها در بازار آزاد شود و نرخ دلار وارد کانال ۴۸ هزار ریالی شد.

مشاهدات میدانی خیابان فردوسی که راسته کسب و کار صرافی های اعم از صرافی های مجاز، بدون مجوز و نیز صرافی های بانک هاست نشان می دهد که بسیاری از صرافی ها قیمت ارز را از روی تابلوهای خود جمع کرده اند.

به گزارش اقتصاد آنلایت به نقل از ایرنا، در حالی که برخی صرافی ها نیز تنها به خرید ارز از فروشندگان مشغولند و ارزی برای فروش عرضه نمی کنند، برخی دیگر با نصب نوشته هایی پشت شیشه واحد صنفی خود از اعلام نرخ خرید و فروش ارز امتناع می کنند.

خریداران ارز امروز (دوشنبه) در حالی برای تهیه ارز مورد نیاز خود مقابل برخی صرافی ها صف کشیده بودند که نرخ ارز مداخله ای بانک مرکزی با اختلاف ۱۹۰ ریالی به بازار تزریق می شود.

قیمت دلار آمریکا که معاملات روز شنبه (۲۱ بهمن) را با نرخ ۴۷ هزار و ۲۷۰ ریال به پایان برده بود، امروز را با ۴۷ هزار و ۳۲۰ ریال کلید زد و تا ۴۸ هزار و ۴۵۰ هزار ریال بالا رفت و در میانه روز در محدوده ۴۸ هزار و ۷۰ ریال عرضه شد.

این در حالیست که صرافی های منتخب بانک مرکزی که کار تزریق ارز مورد نیاز به بازار را بر عهده دارند، اکنون هر دلار آمریکا را به صورت عمده به نرخ ۴۷ هزار و ۹۳۰ ریال و صورت خرد به قیمت ۴۷ هزار و ۸۸۰ ریال عرضه می کنند.

در بازار آزاد امروز، هر یورو ۶۰ هزار و ۹۴۰ ریال عرضه شد که نسبت به روز شنبه ۳۰۰ ریال افزایش داشت؛ صرافی های بانک ها نیز اسکناس یورو را به نرخ ۵۹ هزار و ۹۹۰ ریال به صرافی های مجاز می فروشند که ۹۵۰ ریال از بازار ارزانتر است.

همچنین قیمت هر درهم امارات با ۷۰ ریال رشد در بازار آزاد به ۱۳ هزار و ۴۹۰ ریال و پوند انگلیس با رشد ۵۳۰ ریالی به ۶۸ هزار و ۷۳۰ ریال رسیده است.

در سامانه نظارت ارز، نرخ هر دلار آمریکا ۴۷ هزار و ۲۹۳ ریال، یورو ۵۹ هزار و ۱۱۴ ریال و درهم امارات ۱۲ هزار و ۹۹۲ ریال ثبت شده که بیانگر میانگین نرخ فروش آنها در صرافی های مجاز سراسر کشور است.

قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد در حالی امروز از کانال ۴۸ هزار ریالی عبور کرد که هفته گذشته با افزایش عرضه ارز حاصل از پتروشیمی ها، بخشی از تقاضا در بازار مدیریت شده و نرخ آن به محدوده ۴۵ هزار ریال باز گشته بود.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا