صنعت، معدن، تجارت

عدم ثبات قیمتها و تغییرات غیرمتعارف نرخ ارز چالش مهم تولیدکنندگان

یزد ـ وزیر صنعت، معدن و تجارت، عدم ثبات قیمت ها و تغییرات غیرمتعارف نرخ ارز از اصلی ترین چالش های تولیدکنندگان و صنعتگران است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد شریعتمداری عصر امروز در جلسه شورای اداری استان یزد اظهار داشت: اگر بخواهیم مشکلات پیش روی صنعت و معدن و تولید را طبقه بندی کنیم، عوامل مهم برون زای بسیاری وجود دارد که تلاش های قابل ملاحظه ای برای رفع آن انجام شده است.

وی بیان کرد: یکی از مسائل موضوع ثبات قیمت هاست که گرچه تلاش های جدی بسیاری انجام شده اما موفقیت آمیز نبوده و تغییرات غیرمتعارف نرخ ارز نیز مشکلی اساسی پیش روی صنعتگران استان یزد است.

شریعتمداری افزود: ما باید برای این عوامل راهکارهای لازم را داشته باشیم زیرا در غیر این‌صورت امور در مسیر خود پیش نخواهد رفت و مشکلات روزافزون خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عدم ثبات در قیمت ارز را یکی از این مشکلات دانست و گفت: دولت در این زمینه اقدامات زیادی انجام داد و ضررهای زیادی هم متحمل شده است.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: اینکه بیان می شود دولت برای تامین بودجه خود، قیمت ارز را افزایش داده اتهام ناروایی است که باید برای مردم تشریح شود.

وی خاطرنشان کرد: بحث مالیات بر ارزش افزوده نیز یکی از مشکلات اصلی تولید کنندگان و صنعتگران است و در این زمینه در قانون بودجه پیشنهاداتی داده شده و امیدواریم بعد از تصویب قانون بودجه نمایندگان در راستای تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده اقدامات خوبی انجام دهند. 

شریعتمداری به تشریح دیگر مشکلات تولیدکنندگان پرداخت و افزود: در استان یزد تعداد زیادی واحد فعال هستند و تعدادی نیز به صورت ضرر ده در حال فعالیت هستند و هزار و ۵۷ واحد با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی آماده فعالیت هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در استان یزد ۴ هزار و ۳۰۰ جواز تاسیس درخواست کردند که نسبت به سال قبل ۱۳.۵ درصد رشد داشته و این به معنای آن است که به رغم مشکلات موجود، همچنان انگیزه برای سرمایه گذاری وجود دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا