امور زیربناییراه و ساختمان

پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی آزادراه کرج – همت/ احتمال بازدید رئیس جمهوری از این پروژه، عصر امروز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر آزادراه همت – کرج پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی دارد گفت: به احتمال قوی امروز رئیس جمهوری از این پروژه بازدید خواهد کرد.

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به سفر رئیس جمهوری به استان البرز و احتمال بازدید حسن روحانی از پروژه آزادراه همت – کرج گفت: آزادراه جدید کرج- همت از انتهای اتوبان همت در منطقه ۲۲ شروع می شود و طول آن تا ورودی کرج ۲۰ کیلومتر است.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه ۱۵ کیلومتر از این اتوبان خارج از محدوده شهری است و توسط رئیس راه وشهرسازی ساخته می شود گفت: هرچند که طول این آزادراه کوتاه است اما این آزاد راه نقش بسیار مهمی در شبکه ترافیکی دو استان تهران و البرز دارد و باعث افزایش ظرفیت تردد در این مسیر و روانسازی ترافیک بین کرج و تهران می‌شود.

خادمی با بیان اینکه آزادراه کرج – همت حدود ۴۰ درصد ظرفیت تردد خودرو در این محور را افزایش می‌دهد گفت: با بهره‌برداری از آزادراه همت – کرج گلوگاه ترافیکی این دو استان رفع می شود.

وی افزود: شاخه شمالی این آزادراه به کنارگذر شمالی کرج و قزوین اتصال پیدا می‌کند و همچنین شاخه جنوبی آزادراه کرج- همت به کنارگذر جنوبی تهران و انتهای کرج متصل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از مزیت‌های بسیار مهم آزادراه کرج – همت رفع گلوگاه ترافیکی کرج است گفت: تمام ترافیک محورهای شمال و شمال غرب کشور به جاده‌های کرج منتقل می‌شود که با ساخت این پروژه بخشی از این ترافیک روان و استان البرز نفس می‌کشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آزادراه کرج – همت پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی دارد گفت: برای ساخت این مسیر برآورد هزینه ۴۹۰ میلیارد تومانی شده است که بخشی از این مبلغ برای احداث محور و بخشی دیگر رفع تملک است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این آزادراه سه باند رفت و سه باند برگشت دارد.

همچنین خادمی در پایان ادامه داد: به احتمال قوی امروز رئیس جمهوری در پایان سفر خود به استان البرز از این پروژه بازدید خواهد کرد.


منبع:ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا