خودروصنعت، معدن، تجارت

تقلب آئودی آلمان در اعلام میزان آلایندگی خودروهای دیزلی ساخت خود

موسسه نظارت بر خودروها در آلمان یک نرم افزار متقلبانه پنهان سازی میزان آلایندگی را در جدیدترین خودروهای دیزلی مدل یورو ۶ شرکت آئودی شناسایی کرد.

به گزارش رویترز، روزنامه بیلد آم سونتاگ آلمان نوشت، موسسه نظارت بر خودروها در آلمان یک نرم افزار متقلبانه پنهان سازی میزان آلایندگی را در جدیدترین خودروهای دیزلی مدل یورو ۶ شرکت آئودی شناسایی کرده و دستور داده که ۱۲۷ هزار دستگاه خودرو برای رفع این مشکل فرا خوانده شوند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، آئودی که یکی از شرکت های وابسته به گروه خودروسازی فولکس واگن است در بیانیه ای اعلام کرد، این خودروها جزء یک فراخوان رفع عیب داوطلبانه در ماه جولای بوده اند. این فراخوان ۸۵۰ هزار دستگاه خودروی دیزلی آئودی را که دارای موتورهای وی ۷ و وی ۸ تی دی آی بوده اند، شامل می شده است.

این شرکت خودروسازی جزئیات بیشتر درخواست موسسه نظارت بر ایمنی خودروهای آلمان را تایید نکرده است.

بر اساس این گزارش، موسسه مذکور از شرکت آئودی خواسته تا دوم فوریه پاسخ دهد که چگونه قصد دارد نرم افزار کنترل میزان آلایندگی خودروهایش را به روز رسانی کند و اطمینان یابد که خودروها قادر به دستکاری غیرقانونی نتایج کنترل های میزان آلایندگی نباشند.

آئودی گفته، ماه های متمادی ضمن همکاری نزدیک با موسسه نظارت بر خودروهای آلمان مشغول بررسی موارد غیرقانونی احتمالی خودروهای دیزلی خود بوده است.

در ماه نوامبر، شرکت آئودی برای برطرف کردن یک مشکل نرم افزاری برای ۵ هزار دستگاه از خودروهای خود در بازار اروپا فراخوان صادر کرده بود. این فراخوان پس از آن صادر شد که مشخص شد این خودروها بیش از حد اکسید نیتروژن تولید می کنند.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا