صنعت، معدن، تجارت

ثبت سفارش خودرو آغاز شد

مدیرکل مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت از آغزا ثبت سفارش واردات خودرو از امروز خبر داد و گفت: امروز آخرین فرصت ثبت سفارش خودروهای سال ۲۰۱۶ است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، علی علی آبادی فراهانی، مدیرکل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ثبت نام در سایت ثبت سفارش خودرو از امروز ساعت ۹:۳۰ صبح آغاز شده است.

وی افزود:بر اساسمصوبه ابلاغی دیروز هیأت وزیران در مورد واردات خودروهای سواری، کار ادامه یافته و مرحله بعد، تکمیل آیین نامه ضوابط فنی واردات خودرو مصوب سال ۱۳۸۲ و اصلاحات آن بود.

به گفته علی آبادی فراهانی، ماده (۱۳) تا (۱۷) به آیین نامه مذکور اضافه شده است، در ماده (۱۳) تأکید شده که واردات خودرو منوط به داشتن نمایندگی رسمی و زیرساخت‌های لازم برای ارایه خدمات پس از فروش است.

وی اظهار داشت: واردات توسط اشخاص حقیقی و حقوقی غیر نماینده در صورتی که با نمایندگان رسمی قرارداد ارایه خدمات پس از فروش منعقد کنند، امکان پذیر است.

این مقام مسئول گفت: بر اساس ماده ۷ آیین نامه ضوابط فنی واردات خودرو مصوب اسفندماه ۹۵ هیأت وزیران،  خودورهای وارداتی که از سال ساخت آن‌ها کمتر از یکسال گذشته است نیز امکان ثبت سفارش دارند، امروز دهم دی ماه که آخرین روز سال میلادی ۲۰۱۷ محسوب می شود، آخرین فرصت ثبت سفارش خودروهای با سال ساخت ۲۰۱۶ است.

وی افزود: متقاضیان ثبت سفارش این گونه خودروها تا پایان وقت اداری امروز نسبت به انجام مراحل ثبت سفارش اقدام کنند، دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت مساعدت و همکاری لازم را در این خصوص به عمل می‌آورد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا