بانکبانک و بیمه

انواع وکالتنامه‌های مورد قبول نظام‌ بانکی


انواع وکالتنامه های که در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری مورد قبول واقع می شوند چیست؟

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)، برخی از مشتریان بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به جهت راحتی کار خود اقدام به ارائه وکالت نامه به شخص دیگر جهت انجام امور بانکی خود می کنند. 

وکالتنامه های مورد قبول در شبکه بانکی وکالت نامه های رسمی بوده و بهترین و محکمترین وکالتنامه این است که بانک ها و موسسات مالی و اعتباری از مشتریان پذیرش می کنند.
همچنین در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری یک نوع دیگر از وکالتنامه مورد قبول است که به وکالتنامه داخلی درون بانکی شهرت داشته و مشتری می توانند با پر کردن فرم مربوطه شخص دیگری را به عنوان وکیل برای انجام امور بانکی خود تعیین کنند. این وکالت نامه به جهت تایید گواهی امضا باید به دفتر اسناد رسمی مراجعه کرده و امضای وکیل و موکل گواهی شود. 
البته برخی از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری در این مورد سخت گیری نکرده و مشتریان را به جهت تایید گواهی امضا به دفترخانه اسناد رسمی راهنمایی نکرده و در درون شعبه گواهی امضا می کنند. 
به نوشته اخبار بانک، همچنین وکالتنامه دیگری که مورد قبول بانک ها و موسسات مالی و اعتباری می‌باشد وکالت نامه‌ای است که در سفارت خانه ها و دفاتر کنسولگری ایران در خارج از کشور تهیه شده است. البته بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به جهت ارائه خدمات بانکی به دارندگان وکالت نامه های سفارتخانه ها و دفاتر کنسولگری استعلام های مربوطه را از وزارت امور خارجه اخذ می کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا