انرژی

شکایت کارکنان شل بر سر آتش سوزی سکوی نفتی

سه نفر از کارکنان نفتی فراساحلی علیه زیرمجموعه‌های شرکت‌های رویال داچ شل و انبریج شکایت کرده و خواستار دریافت یک میلیون دلار غرامت بابت صدماتی شدند که در جریان آتش‌سوزی هشتم نوامبر در یک سکوی تولید در خلیج مکزیک آمریکا متحمل شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در این شکایت که در دادگاه گالوستن کانتی در تگزاس در تاریخ پنجم دسامبر تنظیم شده، ادعا شده ایرادهای ایمنی در سکوی انچیلادای شل وجود داشته که باعث وارد شدن صدمات جدی به این سه نفر شده است. این شکایت به دنبال دریافت بیش از یک میلیون دلار غرامت از شرکت تولید و اکتشاف بین‌المللی شل، شل فراساحلی و شرکت خط لوله گاز گاردن بانک که زیرمجموعه انبریج و مالک خط لوله گاز متصل به این سکو بوده، شده است.

سخنگوی شل با اشاره به این شکایت و ادامه تحقیقات از سوی اداره ایمنی و محیط زیست آمریکا درباره‌ این آتش‌سوزی، حاضر به اظهارنظر در این باره نشد. شرکت انبریج نیز از پاسخگویی خودداری کرد.

همچنین بخوانید

براساس گزارش رویترز، سکوی انچیلادا دچار آتش‌سوزی شده و ۴۶ نفر از کارکنان این سکو به یک سکوی مجاور منتقل شدند. این تاسیسات که در حدود ۱۱۲ مایل دریایی جنوب خلیج ورمیلیون لوییزیانا قرار دارد، از زمان آتش‌سوزی تعطیل شده و هیچ تاریخی برای از سرگیری فعالیت آن تعیین نشده است. این آتش‌سوزی فعالیت سایر سکوهای نفتی از جمله سکوهای آگر و سالسای شل را متوقف کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا