انرژی

کمپین حمایت شرکت‌های حوزه انرژی از زلزله‌زدگان در نمایشگاه کیش

با پیشنهاد گروهی از روزنامه نگاران حوزه انرژی، شرکت‌های حوزه نفت و انرژی کشور همزمان با نمایشگاه انرژی کیش، به کمپین حمایت از مردم زلزله‌زده مناطق غرب کشور خواهند پیوست.

به گزارش آرمان اقتصادی، همچنین با موافقت مجری برگزاری این رویداد، نمایشگاه انرژی کیش در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود، بخشی از عواید برگزاری نمایشگاه امسال را به حمایت از زلزله‌زدگان غرب کشور اختصاص خواهد داد.

مهرشاد صدیقی، مجری برگزاری نمایشگاه انرژی کیش در این رابطه گفت: نمایشگاه انرژی کیش درنظر دارد بخشی از عواید برگزاری این رویداد را در راستای کمک به مردم زلزله‌زده غرب کشور که در زلزله آبان‌ماه استان کرمانشاه خسارات جبران‌ناپذیری دیده‌اند اختصاص دهد.

همچنین بخوانید

وی با اعلام این خبر افزود: علاوه بر این، این امکان را برای شرکت‌های مشارکت‌کننده در نمایشگاه امسال درنظر گرفته‌ایم که در صورت تمایل مبالغی در حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد بالاتر از تعرفه‌های عادی حضور در نمایشگاه‌ را جهت کمک مردم زلزله‌زده غرب کشور پرداخت کنند که این مبالغ برای کمک به ساخت مدرسه‌ یا بیمارستانی در این مناطق زلزله‌زده اختصاص خواهد یافت و جزییات مالی روند پیشرفت این اقدام جمعی به صورت شفاف در دسترس همگان خواهد بود.

به گفته صدیقی، شرکت‌هایی که به حامیان مردم زلزله‌زده غرب کشور در این نمایشگاه بپیوندند با نشانی ویژه‌ از دیگران در این نمایشگاه متمایز خواهند بود و علاوه بر این، مذاکراتی با وزارت نفت و شرکت‌های اصلی تابعه این وزارتخانه و همچنین وزارت نیرو در جریان است تا تلاش این نمایشگاه در کنار سایر نمایشگاه‌های مرتبط با حوزه انرژی از جمله نمایشگاه نفت تهران که در اوایل سال ۱۳۹۷ برگزار می‌شود به صورت متمرکز و هدفمند در راستای کمک به منطقه زلزله‌زده مورد استفاده قرار گیرد.

مجری نمایشگاه انرژی کیش افزود: علاوه بر این، در این نمایشگاه غرفه‌ای به طور ویژه به پیگیری اجرای این کمپین اختصاص خواهد یافت که علاوه بر ارائه گزارش روند اجرای این طرح به مشارکت کنندگان، کمک‌های بازدیدکنندگان را نیز برای اجرای بهتر این طرح دریافت خواهد کرد.

براساس این گزارش، چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش از دوم تا پنجم بهمن‌ماه امسال در محل برگزاری نمایشگاه‌های جزیره کیش با حضور شرکت‌های ایرانی و خارجی حوزه انرژی برگزار خواهد شد.

پیش از این، گروهی از روزنامه‌نگاران پیشنهاد داده‌بودند با استفاده از ظرفیت برگزاری نمایشگاه‌ها در حوزه نفت و انرژی که محل گردهمایی شرکت‌های بزرگ این حوزه است و با حمایت مدیران، بخشی از عواید نمایشگاه‌های این حوزه در یک‌سال آینده برای کمک به بازسازی مناطق زلزله‌زده اختصاص یابد که در نخستین گام نمایشگاه انرژی کیش با این پیشنهاد موافقت کرد و روزنامه‌نگاران حوزه انرژی طرح پیوستن نمایشگاه نفت تهران و سایر نمایشگاه‌های بخش انرژی کشور به این کمپین را ادامه خواهند داد.

در طرح اولیه این پیشنهاد آمده است: زلزله شباهنگام یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه، همچنان که رنج مردم را تصویر کرد جلوه‌هایی از نوع دوستی و همبستگی ملی را نیز به تصویر کشید. تب این مهربانی اما نباید سرد شود. به طول زمان بازسازی‌ها پس از زلزله‌های لوشان و منجیل، بم و اردبیل که نگاه کنید؛ به نظر می‌توان این زمان را در زلزله کرمانشاه کوتاه‌تر کرد. به شرط آنکه دولت وظیفه‌اش را به درستی انجام دهد (حتی با وجود محدودیت‌های بودجه‌اش)، هم کمک‌های مردمی قطع نشود. این‌طور رنج و درد مردم زودتر پایان می‌یابد، هرچند غم از دست دادن عزیزان‌شان بی‌انتهاست.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا