انرژی

رکوردزنی چین در نصب تاسیسات نیروی خورشیدی

چین که بزرگترین منتشرکننده کربن جهان است، رکورد بالایی ظرفیت نیروی خورشیدی در سال جاری ایجاد خواهد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، بلومبرگ نیوز انرژی فاینانس (BENF) برآورد کرد امسال حدود ۵۴ گیگاوات نیروی خورشیدی در چین بکار گرفته خواهد شد و پیش بینی خود را از بیش از ۳۰ گیگاوات که در ژوییه برآورد کرده بود بالا برد. میزان ظرفیت افزوده شده احتمالا از انرژی خورشیدی که در سال ۲۰۱۷ در ژاپن تولید شد، فراتر خواهد رفت.

به گفته ایون لیو، تحلیلگر BENF در پکن، شمار نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی و پروژه‌هایی که کاهش فقر را هدف گرفته‌اند، بیش از حد انتظار بوده و سازندگان پیش از آن که یارانه‌ها اختصاص داده شود، به ساخت پروژه‌های خورشیدی زمینی روی آورده‌اند.

همچنین بخوانید

رشد این بازار به سود تولیدکنندگان بزرگ پنل شامل شرکت جینکو سولار هولدینگ و ترینا سولار بوده است. چین در ۹ ماه نخست سال میلادی جاری ۴۳ گیگاوات نیروی خورشیدی نصب کرده که بالاتر از ۳۴.۵ گیگاوات نصب شده در کل سال ۲۰۱۶ بود.

چین از سال ۲۰۱۳ بزرگترین بازار خورشیدی جهان بوده است و دو سال قبل از آلمان به عنوان کشور دارای بیشترین ظرفیت نیروی فوتوولتائیک جهان گوی سبقت را ربوده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت سی سی بی اینترنشنال سکیوریتیز ماه جاری پیش بینی خود از ظرفیت نیروی خورشیدی چین در سال ۲۰۱۸ را از ۴۰ گیگاوات به ۵۵ گیگاوات افزایش داد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا