بین الملل

تمدید کاهش تولید، قیمت نفت را افزایش داد

در حالی که صادرکنندگان مهم نفت توافق کاهش تولیدات خود را تمدید خواهند کرد، قیمت نفت هم در بازار بالا رفته است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در حالی که تمرکز تاجران به جلسه هفته آینده اوپک که انتظار می‌رود در آن صادر کننده‌های مهم نفت توافق کاهش تولیدات خود را تمدید کنند، معطوف شده بود، قیمت‌های نفت بالا رفت، هرچند افزایش تولیدات آمریکا باعث محدود شدن رشد قیمت‌ها شد.

بر این اساس، قیمت نفت برنت با ۴۷ سنت افزایش در ساعت ۱۳:۰۲ به وقت تهران به ۶۲.۶۹ دلار برای هر بشکه رسید در حالی که نفت خام آمریکا در قیمت ۵۶.۷۴ دلار معامله شد که ۳۲ سنت از قیمت بسته شده قبلی بالاتر بود.

همچنین بخوانید

تحلیل‌گران می‌گویند انتظار می‌رود قیمت نفت برنت در حالی که بازار منتظر نتیجه اجلاس ۳۰ نوامبر سازمان کشورهای صادر کننده سوخت است، بین ۶۱ تا ۶۳ دلار نوسان کند.

کشورهای عضو اوپک به همراه تعدادی از تولیدکنندگان غیر اوپک به رهبری روسیه، امسال در تلاشی برای پایان دادن عرضه بیش از حد جهانی نفت و بالا بردن قیمت‌ها تولیدات خود را کاهش دادند.

انتظار می‌رود این گروه در دیدار هفته آینده خود این توافق را برای بعد از تاریخ انقضای آن که در حال حاضر مارچ ۲۰۱۸ است، تمدید کنند.

اوله‌هانسن، یک مدیر ارشد در ساکسو بنک می‌گوید: اعتقاد عمومی براین است که هر نتیجه‌ای به‌جز تمدید قرارداد کاهش تولید می‌تواند تاثیر منفی سنگینی داشته باشد… بنابراین بازار تنها منتظر تایید این است که اوپک تمایل دارد توافق خود را تمدید کند.

درحالی که سطح ذخایر نفت جهانی با وجود این‌که اخیرا با کاهش مواجه شده است، همچنان بالاست، انتظار می‌رود اوپک توافق خود را تمدید کند هرچند تردیدهایی در مورد تمایل برخی از شرکت‌کنندگان در این توافق برای ادامه محدودیت تولیدشان به وجود آمده است.

اما بزرگترین سردرد برای اوپک افزایش حفاری‌های آمریکا به رهبری تولیدکنندگان نفت شیل است.

از آنجایی که (با قیمت‌های کنونی) تولیدکنندگان با هر چاه سود بیشتری را به دست می‌آورند، تعداد چاه‌های فعال آمریکا از ۳۱۶ چاه از اواسط سال ۲۰۱۶ به ۷۳۸ چاه در هفته گذشته رسیده است.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا