بانکبانک و بیمه

گشایش خدمات ارز بازرگانی بانک ملی در پسابرجام


گشایش دوباره خدمات ارز بازرگانی بانک ملی ایران به عنوان یکی از بزرگترین بانک های کشور در دوران پسابرجام رخ داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)،نظام بانکی کشور در دوران تحریم های بین المللی، شرایط سختی را تجربه کرد و از طرفی برخی از مبادلات تجاری در این مدت با مشکلاتی رو به رو شد اما اجرای برجام، تحولات بسیاری را در مراودات بانکی و تجاری کشور رقم زد. گشایش دوباره خدمات ارز بازرگانی بانک ملی ایران به عنوان یکی از بزرگترین بانک های کشور نیز در این دوران رخ داد.

با اعمال تحریم های غیرقانونی علیه کشورمان، روابط کارگزاری بانکی، نقل و انتقالات ارزی هم دچار مشکل شد و به تبع آن فعالیت های اقتصادی کشور نیز تحت تاثیر قرار گرفت.
با اجرایی شدن برجام و از سرگیری روابط کارگزاری ها با بانک های ایرانی، امکان تجارت برای فعالان اقتصادی دوباره فراهم شد و بانک ملی ایران در راستای پشتیبانی از تجارت خارجی کشور موفق شد با ۸۲ کارگزار خارجی ارتباط برقرار کند.
از سویی، پیام های وارده و صادره واحدهای خارج از کشور بانک ملی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه به ۳۸ هزار فقره رسید.
همچنین به منظور توسعه شبکه بانک ملی ایران در سطح بین الملل، ارسال و دریافت صورت حساب های کارگزاران خارجی با سامانه جامع ارزی نیز  به صورت مکانیزه شد.
خدمات ارز بازرگانی ارائه شده نیز در هشت ماه ابتدای سال جاری ۲.۸۳ برابر رشد کرده است.
مجموع خدمات ارز بازرگانی بانک ملی ایران در بخش گشایش های اعتبارات، بروات اسنادی و حواله های ارزی صادره بابت واردات کالا از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه نیز  نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد بالغ بر ۱.۸۷ برابر و از نظر مبلغ ۲.۸۳ برابر رشد داشته است.
همچنین در این مدت، تعداد هفت هزار و ۵۵۶ فقره حواله وارده و صادره ارزی با حجم دو میلیارد و ۳۵۴ میلیون دلار توسط بانک ملی ایران کارسازی شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا