بین الملل

کسری بودجه دولت آمریکا به ۱۳۹ میلیارد دلار رسید

طبق اعلام دپارتمان خزانه‌داری آمریکا، در ماه نوامبر کسری بودجه دولت آمریکا برابر با ۱۳۹ میلیارد دلار شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، طبق اعلام دپارتمان خزانه‌داری آمریکا، در ماه نوامبر کسری بودجه دولت آمریکا برابر با ۱۳۹ میلیارد دلار شده است.

این در حالیست که طبق داده‌های ماهیانه خزانه‌داری آمریکا، کسری بودجه دولت این کشور در ماه مشابه سال گذشته برابر با ۱۳۷ میلیارد دلار بوده است.

همچنین بخوانید

نتیجه نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان هم پیش‌بینی کرده بود که کسری بودجه ماه گذشته برابر با ۱۳۴ میلیارد دلار خواهد بود.

کسری بودجه برای سال مالی کنونی، تا به حال برابر با ۲۰۲ میلیارد دلار شده است که در مقایسه باید اشاره داشت که در دوره مشابه سال مالی ۲۰۱۷ کسری بودجه ۱۸۳ میلیارد دلار بوده است.

درآمدهای دولت در ماه گذشته در کل ۲۰۸ میلیارد دلار بوده است که ۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، درحالی‌که هزینه‌های دولتی ۳۴۷ میلیارد دلار شده است که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش داشته است.

هفته گذشته کنگره یک لایحه تامین مالی کوتاه‌مدت را برای دولت تصویب کرد که فعالیت‌های آن را تا ۲۳ دسامبر سرپا نگاه دارد. اما همچنان باید در مورد بودجه بلندمدت تصمیم‌گیری شود.

در قانون آمریکا برای خزانه‌داری این کشور یک آستانه وام‌گیری تعیین شده است که تا آن حد مجاز است برای پوشش دادن کسری بودجه خود وام بگیرد. با این اوضاع دولت آمریکا درحال نزدیک شدن به این آستانه است و تنها کنگره می‌تواند سطح این آستانه را بالا ببرد.

از سوی دیگر جمهوری‌خواهان که کنترل کنگره را به دست دارند درحال نزدیک شدن به تصویب قانون تغییرات اساسی مالیاتی هستند. طبق قانونی که آنها تصویب خواهند کرد ظرف ۱۰ سال آینده ۱.۴ تریلیون دلار به ۲۰ تریلیون دلار بدهی آمریکا اضافه خواهد شد تا به این ترتیب به گفته آنها هزینه تغییراتی تامین شود که باعث تقویت رشد اقتصادی در اقتصادی شود که همین حالا هم در حال رشد است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا