صنعت، معدن، تجارت

حضور سرمایه‌گذاران ۱۱ کشور عضو جاده ابریشم در ایران

یک مقام مسئول از حضور تولیدکنندگان یازده کشور عضو جاده ابریشم در ایران خبر داد و گفت: پروژه احیای جاده ابریشم، زمینه‌های سرمایه‌گذاری و تجارت دوجانبه و چندجانبه را فراهم خواهد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدرئوف قادری در حاشیه برگزاری نمایشگاه ماشین آلات و محصولات خانگی چین که با محوریت اجرای پروژه جاده ابریشم در ایران برگزار شده است، در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس توافقات انجام گرفته بین ایران و کشورهایی که در مسیر راه ابریشم قرار دارند، تفاهم شده است که جاده ابریشم مجدد بین این کشورها احیا شود؛ این در حالی است که این نمایشگاه که با رهبری چین و یازده کشوری که در مسیر این جاده قرار گرفته‌اند، برای اولین بار در ایران برگزار شده است.

وی افزود: ایران نیز از این پس در نمایشگاههای اختصاصی که چین در سایر کشورهای دنیا به منظور شناسایی پتانسیل های احیای جاده ابریشم برگزار خواهد شد و از جمله هوم لایف، در کنار یازده کشور دیگر، حضور خواهد داشت.

همچنین بخوانید

به گفته قادری، هدف این موضوع احیای راه ابریشم و توسعه مبادلات تجاری و سرمایه گذاری بین کشورهای عضو خواهد بود و به طور قطع، این گردهمایی ها می‌تواند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران، صنعتگران، تولیدکنندگان و متخصصان در این حوزه باشد تا با حضور در چنین محافلی، تراز تجاری ایران با کشورهای عضو جاده ابریشم را ارتقا بخشد.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب افزود: بر این اساس، شیوه هایی برای سرمایه گذاری متقابل و تجارت دوجانبه و چندجانبه میان کشورهای عضو جاده ابریشم، در نظر گرفته شده است البته ناگفته نماند که چین، بزرگترین شریک تجاری ایران است و طبعا در مواقع خاص مثل تحریم، در کنار ملت و دولت ایران بوده است و علاقمندان بسیار بالایی میان دولتمردان و متخصصان ایرانی و چینی وجود دارد.

وی برگزاری این نمایشگاه را یکی از نشانه های علاقمندی و ارتقای مبادلات تجاری میان ایران و چین دانست و خاطرنشان کرد: در این حوزه ۲۵ هزار متر مربع به چینی ها اختصاص داده شده است که حدود ۳۳۷ شرکت از ۱۱ کشور جهان غرفه دایر کرده و محصولات تکنولوژی های خود را به نمایش گذاشته‌اند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا