بانک و بیمهطلا و ارز

بازار طلا چشم انتظار بیانیه فدرال رزرو

ساعتی دیگر نشست کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا پایان می‌یابد و اگر در آن، نرخ های بهره بالا برده شود قیمت طلا تحت فشار قرار خواهد گرفت.

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا هستند، قیمت طلا تغییر چندانی نداشته است. بر اساس این گزارش قیمت طلا روز سه شنبه به پایین ترین سطح خود در ۵ ماه اخیر رسیده است. قیمت هر اونس طلا امروز به ۱۲۴۳ دلار رسیده است. قیمت این فلز گرانبها روز گذشته به ۱۲۳۵ دلار رسید که این پایین ترین رقم از ۲۰ جولای به شمار می رود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سایت طلا، ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی نیز با افزایش روبرو شد و به بالاترین سطح در ۴ ماه اخیر رسیده است. پیش بینی ها نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست امروز خود نرخ بهره را افزایش می دهد و این روند در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز ادامه خواهد یافت.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که قیمت تولید کننده در آمریکا در ماه نوامبر با افزایش روبرو شده است. رشد قیمت بنزین در این مدت تاثیر زیادی بر افزایش قیمت تولید کننده داشته است.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا پیشنهاد مذاکره مستقیم با کره شمالی را بدون قید و شرط مطرح کرده است. این در شرایطی است که آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که شرط هرگونه مذاکره با کره شمالی آن است که پیونگ یانگ زرادخانه اتمی خود را تسلیم کند.

برخی منابع آگاه تاکید کرده اند که بانک مرکزی ژاپن هیچ گونه عجله ای برای متوقف کردن سیاست های انبساطی پولی نخواهد داشت.

نگرانی ها نسبت به روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد. سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام نتایج نشست بانک های مرکزی اروپا و انگلیس نیز هستند.

آمارهای رسمی نشان می دهد که نرخ تورم انگلیس طی ماه نوامبر به بالاترین سطح خود در ۶ سال اخیر رسیده است.

پیش بینی می شود قیمت جهانی طلا طی ساعات آینده تحت تاثیر اعلام نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو و اظهارات جانت یلن در کنفرانس خبری قرار خواهد داشت.آمارهای مهم اقتصادی آلمان منطقه یورو و آمریکا نیز می تواند تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه تاثیر زیادی بر قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد داشت.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا