صنعت، معدن، تجارت

راه‌اندازی دو خط کشتیرانی از ایران به بندر صحار عمان

خط کشتیرانی خرمشهر-بندر صحار، نهم دی‌ماه طی مراسمی در بندر خرمشهر افتتاح می‌شود. خط کشتیرانی بندر چابهار به صحار نیز در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اتاق بازرگانی ایران، محسن ضرابی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: بعد از راه‌اندازی خط کشتیرانی بندرعباس- صحار، اکنون با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان  خط کشتیرانی بندر خرمشهر به بندر صحار عمان راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش صادرات از بندر خرمشهر در تراز تجاری استان خوزستان تأثیر چشمگیری خواهد داشت. با راه‌اندازی این خط کشتیرانی، تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان محصولات صادراتی می‌توانند محموله‌های تجاری را از طریق بندر خرمشهر برای ارسال به مقاصد خود به بندرصحار ارسال کنند و بالعکس کالاهای سفارشی را به خرمشهر هدایت کنند.

همچنین بخوانید

ضرابی گفت: پس از تأسیس اتاق مشترک ایران و عمان در سال ۱۳۹۲، تقویت زیرساخت‌های توسعه تجارت با عمان، ایجاد روابط بانکی، تسهیل در ثبت شرکت و اخذ ویزا و همچنین راه اندازی خطوط کشتیرانی بین دو طرف در دستور کار قرار گرفت. بعد از تجربه خوب راه‌اندازی خط کشتیرانی بندرعباس- صحار، اکنون راه اندازی خط کشتیرانی بندر خرمشهر به صحار با مساعدت و همکاری سازمان بنادر و کشتیرانی و همکاری خوب اتاق اهواز و بندر و منطقه آزاد صحار و همچنین یکی از شرکت‌های بخش خصوصی عضو اتاق مشترک و اتاق بازرگانی اهواز میسر شده است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان همچنین از راه‌اندازی خط کشتیرانی بندر چابهار به صحار در آینده نزدیک خبر داد.

بندر تجاری صحار به عنوان یکی از مهمترین بنادر عمان در شمالی‌ترین نقطه این کشور، محور مواصلاتی و ترانزیتی مهمی برای هند، پاکستان، آفریقا و اقیانوسیه به شمار می‌رود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا