بانکبانک و بیمه

بانک‌پاسارگاد از نفرات برتر کنکور سراسری سال ۱۳۹۶ تقدیر کرد

در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی؛

بانک‌پاسارگاد برای دهمین سال متوالی، از نفرات برتر آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ تقدیر به عمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط‌عمومی بانک پاسارگاد مراسم تقدیر از نفرات برتر کنکور سراسری سال ۱۳۹۶، با حضور جمعی از مسئولین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش و آموزش کشور، تعدادی از استادان برجسته دانشگاه‌های کشور، نفرات برتر کنکور سراسری و خانواده ایشان و مدیران بانک‌پاسارگاد، در تاریخ ۲۱ آذر ۱۳۹۶ و در محل دانشگاه خاتم برگزار شد.

در این مراسم به نفرات اول در هر پنج رشته‌ی تحصیلی ۲۵ هزار سهم، به نفرات دوم ۱۷ هزار و ۵۰۰ سهم و به نفرات سوم ۱۲ هزار و ۵۰۰ سهم بانک‌پاسارگاد اهدا شد. همچنین برگزیدگان تا هر مقطعی که در داخل کشور ادامه‌ی تحصیل دهند بورسیه‌ی بانک خواهند بود و ماهانه مبلغ ۶۶۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

لزوم حمایت از استعدادهای برتر در کشور رییس هیأت‌امناء دانشگاه خاتم:

 

در این مراسم حضرت آیت الله دکتر سید مصطفی محقق داماد رئیس هیات‌امناء دانشگاه خاتم طی سخنانی، ضمن تفسیر آیات شریفی از قرآن‌کریم گفت: کار بزرگ برای انسان خشیت می‌آورد. هر چه علم بیشتر باشد، انسان بیشتر در برابر عظمت خدا سر فرود می‌آورد. عالمان خشیت دارند، یعنی دلی نرم پیدا می‌کنند.

وی در خصوص اهداف والای دانشگاه خاتم ادامه داد: دانشگاه خاتم ایده‌ای در دل مدیریت محترم این مجموعه است و ان‌شاءالله به این امید می‌رسد که استنفوردی در داخل کشور ایجاد شود. چراکه در تحقق این هدف از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند. وی تصریح کرد: نمونه‌ای از این توجه، تقدیر و حمایت از برگزیدگان کنکور سراسری است. در کشور، متأسفانه از استعدادها و توانمندی‌ها قدردانی نمی‌شود و امیدواریم همه‌ی افرادی که در کشور توانایی دارند، به دنبال استعدادهای برتر کشور باشند و در حد توان از این استعدادها حمایت کنند.

وی در پایان افزود: پیامبر اکرم (ص) در آخرین روزهای عمرشان فرمودند من برای فقر امتم در آینده نگران نیستم، بلکه نگران سوء مدیریت هستم. اگر مدیریت خوب باشد، فقر وجود نخواهد داشت.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان: دانشگاه خاتم، استنفورد ایران خواهد شد

در ادامه مراسم، دکتر سهراب‌پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، ضمن تقدیر از بانک‌پاسارگاد و دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک به دلیل حمایت‌های بی‌دریغش از علم در کشور گفت: دکتر قاسمی در مسیر خوبی حرکت کرده‌اند که قدردانی و حمایت از برگزیدگان را در پی دارد. وی در خصوص دانشگاه خاتم و هدف رییس این دانشگاه تأکید کرد: دکتر قاسمی رییس دانشگاه خاتم، این استنفورد را در ایران می‌سازد. ایشان توانمندی بالایی دارند و خوش‌فکر هستند.

رییس کمیسیون فنی و مهندسی فرهنگستان علوم ادامه داد: بنده ۱۳ سال رییس دانشگاه شریف بوده‌ام و پس از آن ۷ سال در بنیاد ملی نخبگان مشغول بوده‌ام. حمایت ما در این بنیاد بیشتر در حوزه‌ی دانشجویی بوده‌است و اکنون وظیفه ما کمک به اشتغال این نخبگان است. تمام ارگان‌ها در حال تلاش برای ایجاد شغل هستند. همچنین در مقاطع پایین‌تر هم، استعدادیابی آغاز شده‌است. خوشبختانه بسیاری از این نخبگان در حال حاضر در بخش‌های مختلف کشور مشغول خدمت هستند.

لزوم فراهم‌آوردن زیرساخت‌های مناسب، برای بازگشت نخبگان به کشور مدیرعامل بانک‌پاسارگاد:

 

دکتر قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد نیز در این مراسم ضمن تبریک به برگزیدگان کنکور سراسری گفت: هدف ما در دانشگاه خاتم، عبور از دانشگاه استنفورد است و امیدواریم پرچمی که ما به دست گرفته‌ایم در دست عزیزان هیأت‌علمی ما ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: در همین سال‌ها، نگاه بلند اعضای هیأت‌علمی در فعالیت‌های دانشگاه نمود پیدا کرده‌است. دانشگاهی که با تغییر و تحول در سال ۹۰، ظرف مدت ۴ سال از یک مؤسسه آموزش عالی با تمام سختگیری‌های وزارت علوم در ارتقای مؤسسات، به دانشگاه تبدیل شد.

دکتر قاسمی در خصوص تقدیر از نفرات برتر کنکور سراسری تصریح کرد: ما به ازای تشویق و تکریم، هیچ‌گونه تعهدی از این عزیزان نمی‌گیریم و ایشان آزاد هستند که هر جا مایل باشند به اشتغال بپردازند.

رییس دانشگاه خاتم با اشاره به برخی از دوره‌های برگزار شده داخلی و بین‌المللی در دانشگاه خاتم افزود: در سال جاری ما با همکاری دانشگاه سوربن فرانسه دوره‌ی بسیار تخصصی را برگزار کرده‌ایم که در این دوره‌ی فشرده ۶۰ واحد درسی در دانشگاه خاتم و ۶۰ واحد درسی در فرانسه ارایه می‌شود. همچنین رشته‌ی اقتصاد نظری را با همکاری نخبگانمان که به کشور بازگشته‌اند، آغاز کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: ما باید زیرساخت‌های مناسبی را برای بازگشت نخبگان به کشور فراهم کنیم. می‌توانیم با مدیریت بهتر منابع محدود، امکانات خوبی را در اختیار این عزیزان قرار دهیم. سرمایه‌های اصلی کشور، سرمایه‌های انسانی هستند. ما در بانک‌پاسارگاد نیز به این موضوع اعتقاد داریم. بنابراین از عزیزان نخبه با رتبه‌های بالا حمایت می‌کنیم.

دکتر قاسمی در پایان با اشاره به گوشه‌ای از موفقیت‌های بین‌المللی بانک‌پاسارگاد تصریح کرد: کسب عنوان بانک برتر ایران، برای سومین سال متوالی طبق ارزیابی مؤسسه معتبر یورومانی، بانک برتر ایران در سال ۲۰۱۶ و همچنین بانک برتر اسلامی در سال ۲۰۱۷، طبق بررسی مؤسسه معتبر بنکر بخشی از موفقیت‌های بین‌المللی بانک‌پاسارگاد است. این توفیقات با تلاش شبانه‌روزی همکاران مسئول و متعهد ما به دست آمده‌است. شما فرزندان عزیز نیز با تلاش بسیار، باید پله‌های موفقیت را طی کنید.

رتبه‌سوم کنکور سراسری سال۸۷: در بانک‌پاسارگاد گوش‌های شنوای بسیاری برای شنیدن دغدغه‌های نخبگان وجود دارد

در ادامه‌ی مراسم، ساناز یوسفی رتبه دوم رشته علوم‌انسانی کنکور سال ۸۷ گفت: در بانک‌پاسارگاد گوش‌های زیادی هست که دغدغه‌های ما را بشنوند. حمایت‌های معنوی بانک هر ساله تداوم داشته‌است. این بانک به‌عنوان نهادی که هیچ منفعت و چشم‌داشتی ندارد، به‌طور مستمر در تقدیر و حمایت از برگزیدگان کنکور سراسری گام برداشته‌است.

وی ادامه داد: تأسیس دانشگاه خاتم با چنین کیفیتی نشان از آن دارد که مدیران این مجموعه گام‌های بزرگی در جهت رشد و توسعه‌ی پایدار کشور برداشته‌اند. یوسفی تصریح کرد: ما قول می‌دهیم که هیچ‌گاه فارغ از تحصیل نمی‌‌شویم و تا جایی که توان داریم برای رشد کشور گام برمی‌داریم. ما یاد گرفته‌ایم که باید دغدغه‌ی مردم را داشته‌باشیم و توفیق این خدمت نصیب بندگان خاص خدا می‌شود.

وی با اشاره به دغدغه‌های نخبگان برگزیده کنکور سراسری افزود: بنیاد ملی نخبگان اقداماتی را انجام داده‌است اما لازم است بیش از این در این خصوص تلاش شود. این سر‌مایه‌ی انسانی است که قرار است نسل آینده را تربیت کند. وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم برنامه‌هایی که بانک‌پاسارگاد انجام داده‌است، در سایر سازمان‌ها نیز انجام شود تا جوانان توانمند ما احساس کنند که می‌توانند در فضای علمی کشور پیشرفت کنند. ما از سوی نخبگان برگزیده به مسئولین وزارت علوم قول می‌دهیم که تمام قد ایستاده‌ایم و از انجام هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کنیم تا ایران ما آباد و آزاد باشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا