بانکبانک و بیمه

رایزنی بانک‌ها برای حضور در شبکه‌های اجتماعی


قائم مقام بانک ملت با بیان اینکه فعالیت بانک ها در شبکه های اجتماعی به آن معنایی که هم اکنون وجود دارد، آغاز نشده ولی این حضور گریزناپذیر است، گفت: بانک‌ها در حال رایزنی‌هایی در این زمینه هستند.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، علیرضا لگزایی در خصوص وضعیت بانکداری دیجیتال در کشور گفت: مفهوم مشترکی که درباره بانکداری دیجیتال مطرح است این بوده که تمامی عملیات بانکی خارج از شعبه و بدون حضور نیروی انسانی (بانکی) و در فضای مجازی انجام شود. هم اکنون بانک ها در این زمینه فعالیت هایی را انجام می دهند که برخی در حال افزایش این خدمات هم هستند.

لگزایی با بیان اینکه بانک ها مشغول مذاکره برای حضور در شبکه های اجتماعی هستند،  ادامه داد: حضور در شبکه های اجتماعی به معنایی که بانک ها در این شبکه ها فعالیت هایی داشته باشند نه منع شده و نه به رسمیت شناخته شده است.
قائم مقام بانک ملت با اشاره به وجود نگرانی‌هایی در خصوص ورود بانک ها به شبکه های اجتماعی، تاکید کرد: نکته اینجاست که اگر فعالیت شروع و سپس شبکه اجتماعی مسدود شود، تکلیف چه می‌شود؟ مگر اینکه شبکه‌های بومی راه‌اندازی شوند که مشترکان زیادی هم داشته باشند، چراکه اگر شبکه اجتماعی بومی یا خارجی، مشترک زیادی نداشته باشد بانک ها نمی توانند وارد آنها شوند چراکه سودی برایشان ندارد.
وی انجام عملیات انتقال کارت به کارت و پرداخت قبوض در اپلیکیشن های موبایلی را نمونه ای از حضور بانک ها در شبکه های اجتماعی دانست و ادامه داد: فعالیت بانک ها در شبکه های اجتماعی به آن معنایی که هم اکنون وجود دارد، آغاز نشده ولی این حضور گریزناپذیر است.
به گفته لگزایی، هم اکنون بیشتر رفتارهای سیستم بانکی را مشتریان می‌سازند، درحالی که قبلا بانک ها رفتار مشتریان را می ساختند؛ وقتی رویکرد مشتریان، شبکه های اجتماعی است، بانک ها ناگزیر به پیروی از رفتارهای مشریان هستند البته این امر با رعایت استانداردها و ضوابط مقام ناظر امکان پذیر است.
یادآور می‌شود، هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با موضوع "نوآوری، بازیگران جدید و کارآیی در کسب و کار مالی" دوم و سوم بهمن ماه سال جاری توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا