بورسبورس اوراق

گروه های شیمیایی، فلزی و معدنی مرتبط بر مدار صعود

در ادامه غیبت بسیارطولانی مدت و طاقت فرسای نمادهای وبصادر، وسینا، وپارس، وتجارت، وپاسار، ودی، ونوین، وپست، وکار، وسمایه و وگردش، درگروه بانکی، نمادهای وبملت، وخاور و وانصار با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه بودند و در نهایت نماد وبملت صف خرید را تجربه کرد، نماد حکمت نیز با توجه به تعدیل با اهمیت پیش ‌بینی سود متوقف شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  طی دادوستدهای امروز با افزایش تقاضا و معاملات مثبت گروه شیمیایی مواجه شدیم که صف خرید نمادهای تاپیکو، وپترو، شدوص شپدیس را درپی داشت.

در آنسو و در گروه پالایشگاهی و روانکارها با توقف نمادهای شپنا، شبریز، شتران، شاوان و شراز، معاملاتی متعادل و کم فروغ را نظاره گر بودیم. در گروه مثبت فلزی و معدنی، در همان ابتدای بازار صف خرید نماد ذوب عرضه شد و در ادامه معاملاتی متعادل تر اما همچنان پرتقاضایی را تجربه کرد.

نمادهای هرمز، فخوز و فولاژ با صف خرید به کار خود پایان دادند و تنها نمادهای فولاد، کگل، کطبس، کدما(صف فروش)، کپرور، فنوال، فولای، فلوله، فسرب، زنگان و فایرا با معاملاتی منفی سپری شدند.

مدیر عامل مجموعه فولاد مبارکه گفت: در حالی که تولید فولاد در کشور در ۸ ماهه سال ۹۵ حدود ۷ میلیون و ۴۵۵ هزار تن بوده، این رقم در ۸ ماهه امسال به ۸ میلیون و ۶۳۰ هزار تن رسیده که رشد ۱۴ درصدی را در تولید فولاد شاهد بوده‌ایم.

نماد ثفارس در گروه منفی ساختمانی در حالی با جهش قیمتی به صف خرید رسید که نمادهای ثاباد، ثمسکن، ثپردیس، آ س پ و ثباغ نیز معاملاتی متعادل و مثبت را تجربه کردند.

در ادامه غیبت بسیار طولانی مدت و طاقت فرسای نمادهای وبصادر، وسینا، وپارس، وتجارت، وپاسار، ودی، ونوین، وپست، وکار، وسمایه و وگردش، درگروه بانکی، نمادهای وبملت، وخاور و وانصار با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه بودند و در نهایت نماد وبملت صف خرید را تجربه کرد، نماد حکمت نیز با توجه به تعدیل با اهمیت پیش ‌بینی سود متوقف شد.

در گروه متعادل سرمایه گذاری، نمادهای وصندوق، وغدیر، وسکاب و وسبحان با صف خرید، نمادهای واعتبار و وخارزم با صف فروش و نمادهای وتوسم، وگستر، وبانک، وسپه، وگستر و وامید با معاملاتی مثبت همراه بودند، همچنین۵۳۳ میلیون سهم معادل ۳.۲۸ درصد شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی متعلق به شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی به قیمت پایه هر سهم یک هزار و ۹۶۶ ریال در نماد وبانک۴ عرضه و معامله شد.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه کشورش فعلاً در برجام باقی مانده گفت که واشنگتن، رهبری تلاش‌ها برای طرح مطالبات بیشتر از ایران را بر عهده دارد.

طبق پیش بینی و به جز نمادهای خلنت و خنصیر که مثبت بودند و نمادهای خگستر و خاهن که صف خرید شدند، سایر نمادهای گروه خودرویی اکثرا منفی به کار خود پایان دادند در طرف دیگر بازار، حاسا، توریل، حسینا و حریل نمادهای مثبت و حتوکا، حتاید و حکشتی نمادهای منفی گروه حمل و نقل در بازار امروز بودند.

در گروه متعادل آی تی و انفورماتیک، نماد پیش رو و پر حاشیه های وب با عرضه های مکرر صف خرید و حجم معاملات حدود ۹۱ میلیون سهمی تا اواخر بازار دنبال شد اما در انتهای بازار با توقف مجدد نماد مواجه شدیم و در نهایت معاملات آن باطل شد.

به جز نمادهای کرازی و کفرا که پرتقاضا و مثبت بودند، سایر نمادهای گروه کانی های غیر فلزی اکثرا منفی دنبال شدند تا جایی که نمادهای کمرجان، کسرام و کتوکا با صف فروش همراه شدند، نماد چکاوه نیز با توجه به تعدیل پیش بینی سود (تبدیل سود ۴۵ ریالی به زیان ۷۸ ریالی) هر سهم متوقف شد.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از جو مثبت گروه های فلز، معدنی و شیمیایی و سرمایه گذاریی های مرتبط، بخصوص معاملات مثبت نمادهای پارسان، وغدیر، وصندوق، شپدیس، فارس، وبملت، تاپبکو، فخوز و کچاد با رشد حدود ۶۵۵ واحدی به ارتفاع ۹۳,۲۸۳ رسید که در این بین نمادهای خودرو، فولاد و خساپا بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا